Graviditeten

Namn: Sara
Ålder: 19 år
Graviditetssymtom: ömma bröst och massa illamående
Positivtgravtest i vecka: vecka 3 någon gång.

Då berättade jag för...
Mamma och pappa: mamma berättade jag det för 2 dagar efter. tror jag de va och pappa 3 dagar efter.
Min bästa kompis: 3 dagar efter.

Min barnmorska heter/hette : Åsa
Vikt vi inskrivningen:  65 kilo
Vikt vid förlossningen: 76,5 kilo

Mat jag var torsk på (favviscraving): lakrits
Mat som fick mig att vilja kräkas: inget speciellt

Illamåendet började: runt vecka 3
Och slutade: typ aldrig hade ett uppehåll mellan vecka 30-35 sen kom de igen

Mina första mammakläder: ett par mamma jeans
Min största modetabbe: ?
Första bebisprylen: strumpor :P kopte de i vecka 6. men riktig kläda va en nalle puh dräckt.

Då kände jag första sparken: i vecka 16
Vi trodde att bebisen i magen var: Trodde det var en flicka ändå en pojke ändrade mig hela tiden
Namn vi funderade på: Tilda om de blev en flicka de kom vi båda fram till rätt tidigt. Marwin om de blev en pojk:)

Grejer som hände med min kropp: bristningar  och svullen överallt.
Så motionerade jag: massa promenader

Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: hade en konstig ställning när man rakade benen och klippte tånaglarna. ni skulle sätt :P
Konstiga kommentarer jag fick höra: kommer inte ihåg.
Konstigaste bebisrådet: fick inga speciella inte under graviditeten

Värsta gravidminne: illamåendet och förvärkarna. öö spyr på de.
Bästa gravidminne: finns så mycket, ultraljuden, när man lyssnade på hjärtat, sparkarna, stora magen, att klappa på den, ja de finns så många.






5 dagar innan han tittade ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0