en riktig uppdatering

Ja tänkte att jag skulle uppdatera ordentligt nu. Om det mesta. Vi börjar med dagen som började med att jag fick sovmorgon till kvart i 10. Underbart. Upp och kel och mys innan vi gjorde ve oss så vi kunde gå ner på unga föräldrargruppen med Jessica och Jakob. Maja och Lucas kom med ner där. Trevligt. Massa snack och sånt. Marwin fick även sin 5 månadesspruta som gick hur bra som helst sa inte mycket. pep till lite när nålen kom in sen blev han hur glad som helst igen och bara log:) min älskade lille prins. vägde och mätte honom med. 7130 g och 64 cm lång. Så nu har min prins gått upp 210 g på en vecka. han gick ju ner förra gången för han har varit lite sjuk och kraslig och ätit lite dåligare. Men nu så har det gett med sig och så glad e jag för de. Men som bvc sköterskan sa så länge han inte gick ner alldeles förmycket. det var ju bara 30 g han gick ner så. Men nu går det uppåt igen. Ja iallafall så gick vi hem sen och mös sen en runda till Marwins farmor och farfar och sen hem igen för att äta lite smackis och sen bada och sen sängen. Så nu susar min prins gott sen halv 9:)


Har börjat med lite rutiner nu till Marwin. I måndags börjarde han med att få gröt som samkis på kvällen så då tänkte jag att jag skulle börja så smått med kvällsrutiner. Och det har vi hållt på med hela veckan nu. Han börjar med att få lite gröt sen myser vi lite i soffan innan vi gör ett bad där han får bada och roa sig lite "Han älskar att bada". Sen e de torka sig och på med jamas och ränsa öron och allt sånt som ingår efter att man badat. och då e klockan ungefär halv 8 kvart i 8. sen myser vi och leker lite till 8 kvart över 8 sen går vi in i sängen och får mat och sen e de dax att nanna. Än sålänge funkar det bra och han somnar. Men han kan vakna efter en liten stund och vilja ha lite mat till sen somnar han gott.


Ja då har jag fått skrivit av mig litegrann iallafall. I morgon händer det inte så mycket men på söndag ska jag iväg med marwins fastrar till malmö och fotograferas i en sån studio. Dom sminkar en och fixar till håret och sånna saker. Ska faktiskt bli kul att bli tillpiffad lite själv:) hehe.


Nä ska faktiskt lägga in lite blider på bilddagboken nu tänkte jag och sen nanna kudden. Nattinatti


bjuder även på en bild på det finaste som finns:):)




Min älskade lille prins som oftast alltid är så himla glad nuförtiden.:)
Mamma älskar dig över allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0