22 April

Ja tänkte då att jag skulle skriva lite här. Har då inte riktigt hunnit med bloggen. Men det är sånt som händer. Skriver ju ändå mest om vad vi gör om dagarna och det han inte vara så himla roligt att läsa om. Eller?

Ja iallafall så i helgen har vi mest tagit det lugnt. Kommer inte äns ihåf vad vi gjorde i fredags.  Jo föresten vi var först på unga föräldrargruppen och sen kom Marwins morfar hot och hjälpte oss att sätta upp lite saker. Marwins gardiner, en lampa, 3 tavlor och en hylla. Sen blev de mat mys bus och sängen.

I lördags gick vi hem till Marwins mormor och fikade. Sen rignde Marwins morfar och bjöd på tycho igen. :D mums så vi gick ner där och åt. Och det var lika gott som förra gången. Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer av den dagen. Vi gick och la oss tidigt och ja.

Söndagen hände lite mer. Vi Börjad dagen med att ligga i sängen och dra oss rätt länge och skönt va de. Sen gick vi upp gjorde välling mös och busade. Gick sedan och gjorde ve oss och ut en sväng. Lika skönt att vara ute varje dag nu när de är fint väder. Sen kom vi hem mös badade fick på oss rena kläder och sen kom kitty och rolle och grillade med oss. Mumsigt värre. bara massa mys och bus hela kvällen tills lilleman skulle hoppa i sängen. Då satt jag och kitty med varsin dator och kollade runder och snackade.

Måndagen hittade vi på en himla massa. vi gick ut första rundan vid 11 tiden gick och kollade i stan och köpte en tröja till Marwin. Rosa är den:D Sen mötte vi upp kitty och gick och köpte glass. Mums. Efter de gick vi hem en runda gjorde mat. Eller nä de gjorde vi inte alls. FÖr hade gjort kycklingsallad dagen innan men då ville kitty komma och grilla så vi åt salladen idag istället. Gott va de. Jag älskar sallad. Efter vi hade ätit klädee jag och marwin på oss igen och gick ut. Vi gick till halvmånen för att leka på lekplatsen och han tyckte det var himla kul. Gunga är något han verkligen gillar. Skattade så mycket att han knappt kunde hålla i gungan. Älskar att se honom så lycklig. Mammahjärtat verkligen brinner då:). Sen busade vi lite på de andra sakerna på lekplatsen, klättrade lite på stenarna och kollade lite på vattnet och kröp runder på gräset innan vi gungade en sista gång innan vi gick hem för att bada och mysa sen blev de välling och sängen. somande gott gjorde lillskiten med.

Tisdag. Började med att vi träffade upp min syster i stan vid 12 tiden gick runder lite överallt tills klockan 1 då marwin skulle på 10 månaderskontroll på bvc. Han har ju varit sjuk och sånt och har gått ner nästan hela 600 gram. :( stackars liten men man vet ju varför. och fast han gått ner så såg kurvan bra ut. han vägde iallafall 9400g något och var 71cm lång. Och han kan allt som han skulle och lite till. Klappade händer visade var lampan var och sa till och med ampa :P hehe. det är ett ord han kan nu. Men säger de bara om han är på humör:P Och peka gör han på allt han e så gullig, "peka är hans nya grej". Och snacka. det gör han konstant hela tiden. Man undrar verkligen vad han säger och tänker. Men iallafall. När vi varit där gick vi till maddes och fikade sen begav jag och marwin oss till city gross och syrran gick hem. Vi handlade mat för jag bjöd hem mamma, syrran och brossan på grillat:) Mums och dom gillade att jag bjöd hem dom:) roligt och de va roligt att för en gångs skull stå för mat och allt runt i kring.:) Får vi göra fler gånger. men då får pappa/morfar med komma men han jobbade tyvärr idag. Vi ska ju bjuda hit alla som var med och hjälpte till med lägenheten och sånt men de får bli en helg lite längre fram. ja iallafall dom var här fram till halv 8 tiden sen när dom gick  hoppade marwin i badet och sen somnade vi båda två i sängen vid halv 9. Skönt var det.

IDag gick vi med ut i tid och gick en runda i stan först och förbi havet en runda innan vi gick hem och marwin däckade på S. Jag satte mig vid datorn och kollade runder. Marwin är extra gnällig idag med. Två tänder där uppe är på väg och det gör nog ont på min lille plutt. När han vaknade busade vi massor och lyssnade på hans skiva. Han verkligen älskar den och sjunger mer och dansar. :) kärlek. Sen när S vaknade han somnade med marwin så gick jag och handlade och började på maten.När jag va mitt i maten ringde Marwins farfar/farmor och frågade om vi skulle äta pizza med dom så de va bara att göra färdigt maten och ställa den i kylen tills imorgon så tog vi på oss och åkte dit. Gott va de som in i. Snackade massor och marwin busade en hel del sen gick vi ut på lekplatsen utanför dom så marwin fick gunga och mysa lite där. han tyckte de va roligt. Och när vi åkte hem vid kvart i 9 somande marwin som en stock i bilen så de blev väcka honom välling och in i sängen när vi kom hem. Så han susar gott och här sitter jag.

Nu måste jag bara skryta lite om min plutt med. han kan klappa klappa kaka, upp till pipparna med dom:D Han ser så gullig ut när han "gör" upp till pipparna:D hehe ja de va de iallafall. nu ska jag kolla lite tv innan jag lägger mig. natti natti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0