27-28 Augusti

Japps igår hände det en hel del med. Vi gick upp rått tidigt faktiskt redan vid halv 8. Tråkigt men sånt som man får ta när lillen vill upp. VI gjorde ve oss gick och handlade lite dricka och hem igen, mös lite sen slocknade lilleman. Sen gick vi till stan och kollade lite innan vi mötte jessica och jakob. Sen gick vi till stan igen:P japps, jessica skulle med gå lite i affärer så det gjorde vi. Barnen va lugna och fina medans vi sprang i affärerna. Sen gick vi till granet en runda så barnen kunde leka av sig. Sen begav vi oss åt vars ett håll. Jag och marwin hem till oss och dom hem. Skulle göra middag. Blev korv stroganoff och det slank ner fint i både min och marwin mage:) mums.

Efter maten kom ronja och andre in och lekte med Marwin. Han tycker det är superroligt att dom vill komma in och leka med honom. Stökigt blir här med alla sakerna men det är sånt man får ta. Marwin hjälper till lite på kvällarna att städa undan sina saker. Han får ju lära sig i tid. Även om det oftast är jag som tar undan det mesta men lite får han plockat undan själv. Iallafall jag plockade undan efter maten medans dom lekte. både inne och ute:). Seb var vi tvugna att gå och handla igen. Glömde ju handla blöjor och välling till Marwin så fick bli en runda i affären igen. Sen när vi kom hem kom även pappa hem. Och Marwin blev superglad för de. kramades pussades och busade massor:) Så himla roligt att se. Blev bara mys sen innan sängen för lillkillen.

Idag har också hänt litegran. Vi möss massor i morse när vi gick upp. Kollade på tecknat på datorn. Rorri en bil som marwin gillar. :) Och så dansade vi massor till musik och även favoritlåten:) Marwin somnade vid halv 11, han var supertrött. Och sen vid kvart i 12 kom Malin och Alicia hit. Och efter en liten stund kom även cia. Barnen Lekte massor och det är så himla roligt att det är så liten åldersskilnad mellan dom, dom leker så himla fint tillsammans. Alicia ville inte med hem så hon fick följa med oss till stan. Gick lite i affärer och sånt innan vi gick till maddes och tog en fika. MYsigt. Sen hem här igen för massor av bus mellan småttingarna och vi satt och snackade.

Ringde även försäkringskassan och äntligen var det någon som förstod som svarade. Hon fixade och var jättesnäll så får mina pengar på tisdag. :D glad är jag för det.

När mike hade kommit och hämtat alicia gick vi ner till stan igen. Cia hade glömt att köpa en sak så följde med henne dit. Efter det gick jag och marwin till citygross för att handla till middagen. IDag blev det köttbullar potatis och brunsås. Har verkligen dratt mig från att göra köttbullar. Men det blev skitbra. Gjorde även brunsås från grunden.:) och det blev super det med. Burkar ivanliga fall ha sås på påse som jag dedan kryddar upp och häller grädde och sånt i, men jag blev supernöjd med min egna. Gick ner hos Marwin och S med. Sen klädde vi på oss för att cykla ut till farmor dom hade gäster och S tyckte Marwin skulle komma ut där då så de va klart vi följde med. Blev rätt länge där cyklade inte hem fråns vid halv 9, Marwin var supertrött så han deckade i cyklen. fick bära in han och klä av han i sängen:P så ingen välling blev de för han ikväll.

Imorgon ska Marwin vara hos mormor en sväng medans vi åker till väla och köper bilbarnstol till Marwin, Var meningen att jag skulle köpa den på tisdag när jag får mina pengar. Men marwin snälla faster Cia ville betala den för hon har köpt alicias så då tyckte hon att hon skulle köpa Marwins med. Så det tackar vi verkligen för. Sparade vi lite pengar på det. Marwin tackar också:D

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0