Helgen


Ja då va det kanske dax att skriva lite om helgen då med.

Kommer dock inte ihåg så värst mycket av fredags förmiddagen. Men på eftermiddagen va vi hemma hos pappa och åt middag. Helene och hampus var där med, Ja och mamma, pappa, jag, Stefan och Marwin. Riktigt god middag:) mums. grillat då såklart. hehe. Blev en rätt sen kväll där tog bussen hem och la marwin direkt och vi båda somnade på 2 sekunder.

Lördagen började med massor av bus. Lilleman var på bästa humöret och riktigt busig. drog verkligen fram allt. hehe, så vid 11 började vi plocka undan sen var det lunch, lite mys, och sen begav vi oss till citygross för att handla lite fick till mammaträffen i Karlslund. Mötte upp Jessica och Nilo vid dom och så gick vi dit tillsammans. Massor av mammor var där några man kände och några man inte kände. Vi hade iallafall jättetrevligt. Snackade, barnen lekte. "Marwin rymde hela tiden" hehe. Han ville ju såklart leka på lekplatsen och det gjorde vi med. Jag och Marwin gick runder ett tag och tittade och lekte med alla sakerna, gungade lite, åkte kana, hoppade i tåger. Sen gick vi tillbaka till dom andra och fortsatte snacka och fika. Då Lekte marwin fint med dom andra där vi satt för då hade han fått kolla in allt. Vi gick även och kollade på djuren eller iallafall getterna. Barnen matade dom och kollade på dom massor och alla va lika intresserade. Sen såg marwin pipi "fårglar" så vi kollade på dom lite innan vi packade ihop och begav oss därifrån. Vi gick med jessica, och jessie till konsum och handlade innan vi hämtade nellie. Jag, Jessica och barnen gick hem till Jessica. Nilo somnade och marwin och nellie lekte.

Sen drog vi oss hemåt för att åka på grillning ut till tobbe. Massor av folk var där. Vissa drack, andra bara grillade. Trevligt folk och massor av snack. Sen åkte jag och Marwin hem så han fick sova.

Söndagen var det fint väder. Så dagen började med mys och bus på uteplatsen, lite på rummet med innan det var dax att äta lunch. Sen gick vi hem till mormor och morfar för att leka och busa i trädgården. Var meningen vi skulle bada med, men vädret blev lite molning när vi kom dit eller hmm varmt och så va de och sol va de men inget väder att bada för marwin tyckte jag så jag sket med i de. Vi skvätte ut vatten ur poolen istället och plaskade i det:) roligt iallafall. Vid 5 kom S med dit och sen kom tommy och annika så grillade vi korv och sånt. mums. verkligen supergott. Sen åkte vi hem för att nanna i tid och marwin slocknade snabbt.

Idag har jag gjort lite mer iallafall:P Böjade med en väldigt pigg marwin när vi vaknade. vist klockan var halv 9 men ändå han va superpigg direkt så blev massor med mys och bus. Sen vid 12 kom mormor och hämtade lillgossen så cyklade jag till arbetsförmedlingen och sökte jobb. ja 3 stycken har jag sökt nu med de jag sökte nu ikväll. Så vi får se.  men  iallafall marwin kom hem vid halv 5 lagom till middag. Så de åt vi innan vi gick till citygross och handlade lite. Sen blev de bus och mys till 7 då de blev bad och halv 8 kunde jag inte hålla han vaken mer så då fick det bli välling och sängen.

Har föresten fått reda på att jag "bara" är reserv på skolan jag sökt in på. Så hoppas att några tackar nej så jag kommer in. Får reda på det nu i början/mitten på Augusti. Så håll tummarna för mig.

  



 


Kommentarer
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

tack <3 ne man ska ju inte det...

har inte heller haft tid att läsa särskildt mkt dem senaste veckorna, men ni ser ju ut att ha haft en riktigt trevlig helg iaf :)

vad är det du tänkt börja plugga till?

kramkram

2009-08-04 @ 12:02:39
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

stressigt jobbigt och allt annat än lugnt och trevligt :P hehe nä men nu börjar de lugna ner sig lite iaf (;

okej va kul, hoppas du kommer in!

2009-08-04 @ 12:31:00
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: fia

hoppas du kommer in på skolan! den där jackan var hade du hittat den!? var skitläcker!

2009-08-05 @ 20:52:21
URL: http://chipandme.blogg.se/
Postat av: fia

okey den var skitsnygg... jo jag gör designer, gjorde din, bytte dock blogg snabbt efter designen gjordes, fast nu tar jag 50kr/designen

2009-08-06 @ 08:25:16
URL: http://chipandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0