Kan inte komma på någon bra rubrik:P

Tänkte förs att jag skulle ta och svara på en kommentar som jag fått.

Emma om Veckan som varit.:
Hejsan..
Jag har en liten fråga till dig.
Jag undrar om/när Marwin ska börja på dagis?
Och vilket dagis har du valt och varför?
Vad ska du själv göra om dagarna i så fall
Glad sommar
/Emma

Jag har sökt in Marwin på dagis från och med den 1 September. Inte riktgit fått något svar än om han kommer in mer än att där ska finnas platser.
Har sökt på Kvarngården som första och Vattentornet som andra.
Jag själv har sökt in på högskolan barn och ungdomsvetenskap heter utbildningen man blir Förskölelärare och utt till 5 års klassare har jag för mig eller så va de till 6 års klass:P men jag vill ju då bli Förskölelärare men bra att ha lite att välja mellan om man tröttnar på småbarn. Inte fått reda på om jag kommer in men de ska man få nu i mitten på juli.
Annars så söker jag ju jobb samtidigt är på arbetsförmedlingen och får hjälp med det. Så något ska jag nog komma att göra hoppas jag.


Igår då. Ja som sakt när Marwin vaknade var Jessica och Jakob på kalas.
Så Marwin stannade hemma med S och jag gick ner i stan och fikade med Johanna.
Vi letade länge efter ett öppet fik men hittade inget så blev vitlöksbröd på tycho. Mums. Och en massa snack:)
 trevligt. Sen gick Jag hem vid 3 och johanna hem till sig. Mös lite på soffan med mina pojkar sen somnade jag och marwin i sängen och vid halv 6 kom kitty och rolle och grillade med oss. Massa snacka och gott va det med grillad kyckling:). Delle kom också sen på kvällen för att lämna något och då va vi alla så trötta att vi satt och garvade åt allt. haha och en massa skitsnack blev de. skrattade så mycket att det sprutade cola ur näsan:P hehe. trevligt hade vi iallafall.

Idag har det inte hänt så mycket än. Varmt va de när vi vaknade så satt och mös med välling och sånt på altanen.
Sen busa vi både ute och inne innan vi åt rästerna sen igår haha och marwin ser så himla rolig ut när han äter spagetti:P han suger ju in dom hehe och han hade det verkligen i hela huvudet. Kommer bild sen.
 Sen kom ida in en sväng eller ja dom busade först där ute och Marwin passade på att bada lite där ute.
 Under tiden det fortfarande va sol. Sen blev de sängen för honom så han ligger och susar nu. Han sover bara en gång om dagen nu. oftast om det inte är jättevarmt och han e trött innan hans sovpass brukar vara.
Men men, nu droppar det lite där ute så får se om det blir något uppehåll vi hade ju tänkt gå till lekplatsen och mysa lite. annars blir det bara bus och skoj här hemma. Håller på att städa lite också emellanåt.

På fredag ska marwin sova hos mormor. Hon ville ha han lite på karnevalen och jag frågade om det va okej på fredagen. Så det bestämde vi faktiskt redan i lördags och det ska bli roligt och gå ut där själv en dag denna karnevalen även om jag kommer sakna min plutt massor. Men vi bor ju mitt i stan med eller nästan så blir nog skönt för honom med att sova hos mormor en natt då här säkert kommer vara fullt med liv här nere. Så iallafall vi har bjudit hem lite folk här hemma så blir lite fest och sånt innan vi drar ner till karnevalen.:)

Nu kommer snart morfar hit med för han ska komma med våra utemöbler:)
ja haha så nu kan vi sitta där ute och äta med. som jag har väntat på detta. Så ikväll om det inte regnar blir det nog att sitta ute och äta. S kommer ju hem på kvällarna nu när han är i närheten och jobbar.

Ja de va allt nu iallafall och inga bilder har jag att bjuda på heller inte lagt in några nya.

Kommentarer
Postat av: Malin & Alicia

Vad mysigt med utemöbler. Alltså att ni kan sitta där ute med ett bord oxå. Hihi

Vi får komma en dag och provsitta. Hehe

Kram Malin

2009-07-07 @ 15:37:50
Postat av: malin

Är det Helenes gamla utemöbler? eller mormors :-P

2009-07-07 @ 16:51:35
URL: http://neo070902.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0