3 November

Fy fan asså, nu är det redan november och inte alls lång tid kvar till riktigt vinter, jul och kanske till och med lite fin vit snö. Man kan ju alltid hoppas. Vill att Marwin ska få uppleva en riktig vinter.

Iallafall till något helt annat. Har ju haft lov förra veckan och det var en skönt och lugn vecka. Inget att passa och vi kunde göra vad vi ville. Hade en mysig vecka.

Helgen bestod av bad på karslundsbadet. Ja på fredagen åkte vi ut till badet och badade. Marwin tyckte det var riktigt roligt. de bästa var den lilla poolen och deras rutchkana där. Han älskade det och åkte massor av gånger. Men vi var även i den stora poolen och badade. Han tyckte inte alls de va kallt och gillade att åka runt i strömmen dom har i ena delen. Vi åkte även den stora röda rutchkanan. Även den var rolig, men inte lika roligt att stå i kö. hehe. Vi ät även lnuch där och det gillades blev korv och pommes som han mumsade i sig för glatta livet:) hehe. Det är alltid roligt när de äter som hästar. När vi väll tog bussen hem efter 2 timmars badande och lekande somnade lilleman i sätet på bussen. "hade ingen vagn med oss". Han gillade att få gå och sitta som alla andra på bussen. Men han tvärdechade hehe. Så klädde bara av han och la han i sängen när vi kom hem. Mysigt.

Lördagen Hade vi folk hemma på kvällen, Denny, Yonna och Ayla kom hit och snackade skit, busade åt gott de va ju lördag och halloween så lite gott festade vi till det med. Marwin får ju inte äta godis godis så han fick lite salta pinnar att tugga på. När barnen somnat blev de tatuering på S arm och vi satt och flabbade och snackade i köket. Massa skratt blev de. Sen åkte dem hem vid 12 tiden.

Söndagen var det middag hemma hos S mamma och pappa. Hans pappa fyllde år, eller fyller faktiskt år idag. Grattis. Men kalkon blev de där och massa lek för kusinerna:).

Marwin fick sova en extra tur på söndagen för han va riktgit trött men de gjorde att han somnade 22.00 istället för 19.00-19.30 som vanligt så vi sov länge på måndagen som kanske inte va så bra. Svarvaren ringde och behövde en vikarie så jag hoppade in, så lilleman va på dagis mellan 09.00-13.30 så de va snabba ryck när vi då vaknade halv 9 hehe men vi blev klara. Sen va de bara mys på eftermiddagen.

Idag har jag med vikarierat samma tid. så Marwin har varit på dagis. När vi kom hem blev de tvättning av kläder och sen kom kitty och vi busade och lekte. Sen blev de sängen vid kvart över 7. Nä fy vad tråkigt inlägg märker jag nu och tråkigare kommer det bli.

Håller nämnligen på med min tenta samtidigt som allt annat far omkring en. Och de är verkligen krävande. Håller på att få panik om de e bra eller dåligt. tur jag ska få vägledning imorgon. Hoppas hoppas de jag skrivit hitintills är bra. Annars dör jag.

Nä nu ska jag glo lite innan de blir sängen. NattiNatti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0