23 September

Sjukstuga här hemma. Eller ja vi är lite förkylda och har feber båda två.

Igår började jag sent i skolan så Marwin började dagis 11 tog mig till tåget och åkte till skolan, fick först lite förklarat av en skolkamrat i och med jag missade i fredags. Sen gick vi till lektonen och fick reda på var vi skulle vara på vft "praktik" fick i landskrona på seminareskolan så det känns superskönt. Inte långt från dagis och behöver inte hämta och lämnar 1 timme innan skolan börjar. Ja kom hem vid halv 4 men mamma hade hämtat marwin på dagis redan 3 så vi fick middag där hemma busade och lite så kände oss inte bra någon av oss marwin började bli var och så så vi cyklade hem, tog tempen och han hade 38,5 och jag 39. Inget roligt alls. fick snabbt försköa finna en barnvakt till min lilla plutt för hade ju ett viktigt arbete idag i skolan så ville ju inte missa det. Morfar och mormor tog honom. Marwin somnade pladask vid 10 i 7.

Ja iallafall fick sovmorgon idag och vi gick upp vid 8 tiden skönt. Vi fixade välling och lite sånt. skönt med en lugnt och mysig morgon, Tog tempen och jag hade fortfarande 39 men marwins hade sjunkit till 38. Vi fick iallafall lekt en hel del på morgonen fast jag hade en bultande och dunkande värk i huvudet konstant, men som ordspråk säger, "man har inte tid att vara sjuk när man är mamma" och man tar sig verkligen i kragen och gör det bästa av de, än har lillkillen inte klagat iallafall, vi gjorde lunch och det blev en lätt lunch fiskgratäng och så kokte jag broccoli och morötter till.

Och vid kvart över 11 kom morfar och hämtade oss vi åkte alla hem till honom och busade lite innan jag tog mig till tåget och åkte till skolan, Gjorde redovisningen och arbetet vi skulle göra, gick faktiskt skitbra, åkte hem innan på grund av febern så va hemma vid halv 4 skönt, mötte upp mormor och marwin hemma hos morfar och fick god mat med oss hem, mormor körde hem oss vi varmde maten och åt, skitgott va de. mums. Sen blev de massor av du och lek, kollade på rorri på tv:n, mös och gosade.

Sen fick vi ett överaskande besök, mormor kom ner till oss en runda igen, och gissa vad hon hade med sig till marwin som han verkligen blev helt överlycklig över och släppte knappt den fråns det var dax att gå och lägga sig. Jo en riktigt fin liten 3 hjuling. Det är verkligen hans nya bästa "vän". Han har lagt bilarna i flaket på den och tat av dom flera gånger. satt nallarna i den lilla söta cykelkorgen som är på den, sparkat sig farm på den fast att den är lite stor än, MEN han älskar den. Tack så mycket mormor.

Imorgon är vi lediga från både skola och dagis. Skönt för då missar man inte för mycket i skolan. fredag måste jag gå för då har vi inledning på ny uppgift, men då är S hemma så då är ju marwin med honom.

Nä nu ska jag faktiskt hoppa i säng. Ni får ha de kanon, nattinatti.

Orkar inte lägga in några bilder från kameran nu, men imorgon kommer det en bild på hans nya fina cykel:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0