Ny vecka nya tag.

Söndag var det igår och det var verkligen en riktigt söndag. Började med tvättning och slutade på middag hemma hos marwins farmor och farfar.

Idag, Ja lillkillen väckte mig vid 20 över 7 så då mös vi kvar lite i sängen innan vi begav oss upp. Blev lite mys i soffan innan de var dax att fixa välling. springa på toa klä på sig och lilleman så vi kunde mysa och leka lite innan vi skulle på dagis. Så vi läste lite böcker, pillade med klossarna och sist men inte minst så lekte vi med hans älskade BILAR. Liten bilnörd är han allt.

Lämnade lillkillen på dagis runt 9 och begav mig till tåget. Fick sitta och vänta i 15 minuter för lämningen på dagis gick faktiskt bra idag. Följde med honom in så han såg alla barnen och leksakerna han släppte mig och gick ner på golvet. pussade och kramades sen sa vi hejdå, då pep han lite men inte jättemycket för fröken sa till han att dom skulle vinka i fönstret. Så de gick faktiskt bra. Och de va riktigt skönt. Ja iallafall tåget kom och den eviga turen till malmö började. Förbi lund och man fick äntligen sitta ner. In i malmö och bege sig till skolan stå utanför så man inte kommer alldeles för tildigt till föreläsningen.

När den väll började så handlade allt om sånt jag redan haft i skolan, sekretess. Så tråkigt. Man vill ju lära sig något nytt. Men vist förstår dom som inte läst barn och fritid på gymnasiet dom har ju inte haft detta innan. Men men. Iallafall halv 1 slutade vi men missade tåget hem så fick vänta till 8 över hemma 20 i hämtade marwin kvart i. Allt hade iallafall går bra på dagis så de e skönt. Sen när vi kom hem mös vi massor. Hade riktgit kram och puss kalas. :) det är så himla mysigt. Sen gjorde vi lite mannagrynsgröt som vi mumsade i oss. gott. Efter de städade vi undan här hemma och damsugade. Lek och stog efter de, började på middagen som blev bakad potatis kött och grönsaker. Jessica och Alexander kom precis när vi börjat äta så åt lite snabbt innan barnen lekte lite. Sen begav vi oss ut på en sväng, pantade flaskor, Mötte Jessica, Jakob och Lina. Gick till stan, in på citygross och de blev chips och cola för min del. Mums. Sen hem så lillen fick badat och på med jamas välling och sängen. Sen satte jag mig här en sväng. Nu bler de chips cola och tv:)

Imorgon ska vi på middag hemma hos mamma. Hon ska även hämta Marwin på dagis. Jag börjar kvart över 1 och slutar 4 så himla dum tid. Och vill inte marwin ska vara på dagis till kvart i 5 så mamma hämtar han 3.

Nä nu ska jag glo lite tv. Slänger in en bild med, va ju ett tag sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0