5 maj

Uppdaterar lite här nu innan jag ska hoppa in i min nybäddade säng. Ska bli så himla skönt.

Kan börja berätta lite om sommaren. Den börjar med 4 veckors sommarlov innan jag börjar jobba. Jobbar en hel del men ändå korta pass så man hinner med en hel del. Ska bli skönt med pengarna iallafall:) Sen slutar sommaren med en vecka sommarlov till innan skolan börjar. Riktigt skönt. Jobbet jag ska jobba på är för funktionshindrade. Supertrevliga och personalen är de också. Dom gör även en massa utflyckter och liknande som ska bli roligt att följa med på. Tråkigt nog missar jag deras resa till ullared:( buhu. Men de får man ta. Jag har inte börjat jobba när dom åker dit. Iallafall. Jag är glad för att ha fått ett jobb under sommaren som verkar superbra:)

Jag bara älskar att vara ute. Det är så underbart och man blir på så himla bra humör. Det är också det bästa Marwin vet. hehe. Eller ja nästan. Han gillar ju även att vara hemma. Som ibland kan jag fråga honom vad vi ska göra så säger han "mamma, månne vara hemma, leka bilarna". Så underbart. Så ibland får man ju då vara hemma också. Så han hinner leka lite med sina saker.

Igår va de först skola och dagis. Sen gick vi ut en runda. Lämnade papper på Svarvaren och Marwin fick pratat lite med sin farmor. Sen gick vi vidare till JG:s och handlade lite innan vi gick ner för att busa i granet. Jessica och Jakob var också med. Barnen lekte och busade ett tag. Sen mådde Jessica inte bra så dom gick hem. Vi stannade kvar och busade. Cyklade på cyklarna, gungade, grävde, åkte kana och fikade lite. Superunderbar dag med min älskade lille prins. Sen gick vi hem för att grilla. kyckling blev de och en god pasta sallade till det. mums. Inget går upp mot grillat. Sås hade vi ju också såklart. Sen blev de mys och bus innan vi gick och la oss.

Dagen idag har det också varit dagis och jobbat hemma med en uppgift. Skönt. Imorgon ska den göras på praktiken också bara. Hämtade iallafall Marwin och skulle egentligen gått till stranden och lekt på lekplatsen där ock myst. Men Marwin la huvudet på sidan och ville så klart vara hemma. Så vi röjde runder på hans rum och lekte där inne. Ja plockade även lite i lägenheten medans han lekte på rummet. Superskönt att han gör de. Och bilarna vill man ju alltid leka med.

Efter ett tag ringde jag pappa och skulle fråga en sak om hur han gör med sina köttbullar för det skulle vi ha till middag idag. Men pappa bjöd oss på gryta så sparar att göra köttbullar till imorgon. Så vi klädde på oss och gick en sväng i stan innan vi promenerade till pappa. Marwin fick gå de sista biten och det gillades. Middagen va supergod. Jag hade även tatt med min rabarbepaj som jag gjorde igår, eller de som va kvar för jag marwin fikade på den när vi kom hem från dagis. Vi smaskade i oss de också och de va gott. Sen blev de bus i trädgården innan vi promenerade hemåt.

Marwin somnade direkt och de ska jag också göra strax. ska bara bjuda er  på lite bilder först.

Natti.
 



Skulle lagt upp fler bilder men lägger upp de i bilddagboken sen istället. blir ett någerlunda långt inlägg ändå.  Bjuder bara på någon liten:P hehe. kanske kommer fler en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0