1 Oktober

Ja då går vi in i en ny månad igen. Oktober Månad och en månad närmare vinter. Nu känns det verkligen att det är höst. Kallt som attan är det ute. Så det behöves varma kläder. Vindbyxorna som jag köpte förra helgen är verkligen superbar. Inte så varma som en overall men dom är super och Marein är varm men inte för varm. Ja nu bablar jag bara.

Veckan har varit helt underbar på min praktik. Trivs som fisken i vatten och alla barn är underbara, även min Handlendare eller vad man kallar det. "Läraren i klassen". Så det är verkligen superroligt, hoppas att det är lika roligt hela tiden. Sista dagen är iallafall imorgon denna gången. Sen ska jag dit igen vecka 48.

Idag har vi iallafall haft en skön dag. Dagis och praktik först sen hämtade jag Marwin vid 2 och vi cyklade hem och mös som bara den, sen åt vi lite mat sen blev de bus för hela slanten, hoppade i soffan, jagade varandra, spelade på leksakerna och så ritade vi lite. Hade en helt underbardag tillsammans.

Halv 6 kom Marwins farmor hit och skulle vara här med lillfisen medans jag skulle gå på föräldrarmöte. S kunde inte följa med för dom han inte hem. Tråkigt. Det var iallafall trevligt på föräldrarmötet och roligt att få ansikte på dom andra föräldrarna.

Kom hem vid halv 8 och då sov Marwin redan och S va hemma.

Nä nu ska jag glo lite tv innan jag hoppas i säng. Kan sova lite längre imorgon för Marwin ska ju inte på dagis hihi. Men det är praktik ändå. NattiNatti

Just de skulle skriva lite om vad som händer med Marwin han har nu fått hela 11 tänder och där är fler påväg. Han börjar verkligen bli stor och är en riktigt pratkvarn. Snackar hela tiden, om allt och härmar allt man säger. Älskar att läsa böker och man ska berätta vad allt är i bökerna, För han vill ju säga efter. va de? är något nytt, När man läser bökerna för honom så frågar man ju ibland vad är de, så nu säger han de till allt, eller mycket iallafall, verkligen supergulligt och så kollar han lite fint på en när han säger de:). Springer som en dåre gör han med, gå? vad är de. Han har full fart i benen och myror i brallan.

Har säkert missat att skriva en hel del som jag skriver in imorgon eller något isåfall.

Just de glömt att skriva om igår. Vi var ju lediga så vi var på öppna förskolan och lekte och vid kvart i 11 gick vi till gamla tyghuset och hade barn gympa. Var verkligen superkul. :) något vi verkligen måste göra om.

Nä nu ska jag sluta :P haha. Hej då

Kommentarer
Postat av: tesso

Haha aaw jag kan se det framför mig "va de?" när ni läser böcker, du beskriver det så bra:) Det låter roligt med barngympa!

2009-10-01 @ 23:14:23
URL: http://metrobloggen.se/tesso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0