24 December "Julafton"

Julafon har nu passerat och det har varit en helt underbar dag.

Morgonen började vid kvart över 8. Då gick vi upp och satte oss och mös lite i soffan. När vi piggnat till gjorde vi välling och mös lite till. När vi var vakna och leksugna fick Marwin öppna en liten paket. Han blev överlycklig när han såg att det var en bil i rorri serien. Japps han fick maxi av oss. Han älskar dom bilarna och leker med dem hela tiden "nästan iallafall". Vi skakade liv i S vid halv 10 och åt frukost tillsammans. Mysigt med levande ljus och allt.

Marwin fick vila redan vid lite över 11 för att vi skulle hinna fixa till oss innan firandet började på riktigt. Jag ville mysa till det ordentligt även med vilandet så jag och Marwin gick in tillsammans i vår säng och somnade gott där till vid 1 tiden. Sen hoppade vi in i duschen så vi alla va färdiga för att åka hem till Marwins farmor och farfar. Där va även Alicia, Malin, Mike, Cia och Belle. Vi började med att kolla på Kalle anka klockan 3 och sen blev de julmiddag. Efter de var det massa bus och stoj för småbarnen innan tomten kom vid halv 6 tiden och delade ut alla julklappar. Marwin och alicia hjälpte tomten med paketen. Dom va så himla söta.

Sen fick vi slänga upp presenterna för att hinna med allt planerat. Vi skulle vara hos mina föräldrar klockan 6 men blev lite sena. :P Men de gjorde inget.

När vi kom dit hälsade alla oss välkomna:P och vi han dricka lite och så innan vi skulle dela ut paket där med. Det gick smidigt men man kände stressen förtfarande fast man inte behövde. Marwin tyckte att de va roligt att få hämta sina presenter men va nog lite trött efter alla hämtningar. 

Marwin öppnade även paketen här men fastnade vid alla för han ville öppna dom. Han fick iallafall en himla massa leksaker.

När allt öppnande va färdigt och lite lekande, mys och prat blev de gröt. himla gott va det:) mums. Sen Spelade vi julklappsspelet. riktigt roligt och alla va på g. Vi fick en jultändare och en klocka med oss hem. Klockan van farmor men den fick jag av henne. Chipsen och allt annat gott kom fram och vi mös i soffan till vid 12 då marwin var skittrött och vi åkte hem.

Lilleman deckade i bilstolen och sov medans jag tog av honom hemma. Sen in i hans säng och puttade lite liv i han för han skulle få i sig lite välling. Halva flaskan gick ner sen sov han som en stock.

Både Jag, Marwin och Stefan har fått fina presenter.

Jag fick kläder, lampor, kuddfodral och en externhårddisk av mamma och pappa, 700 på väla av farmor,farfar och camilla, 500 av mormor, 500 på väla av pia och leif, en fin fruktskål av syrran och brossan. Tror de va allt och jag tackar för de massor.

Marwin fick En leksaksspis/vask, leksaksfrukt, Leksaks mackor med pålägg, Disksaker, Sparkcykel, Bilar i rorry "helly och 2 jerka, En stor rorribil, En stor legobrandstation, en legobrandbil, 2 bilgarage, fingerfärg, 2 par bycor och en tröja, 3 olika tågbanesett i de brio i trä och ett tåg till, en verktygsbänk/väska, en liten blixten lastbil med 3 småbilar till, en rorrifilm, en nalle, ett plasttåg och så fick han en eldriven fyrhjuling.

Tror att jag fick med allt där men ska fota allt imorgon så får se om jag glömt något.

Stefan vet jag inte riktigt vad han fick presentkort på väla men inte hur mycket och så fick han en tröja.

Ja de va vår julafton. kommer i bilder på bilddagboken imorgon för nu e jag för trött.

Natti Natti








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0