4 december

Ja nu har datorlösa jag äntligen tillgång till en dator och kan uppdatera här för er.

Tiden verkligen rullar iväg och vi är redan inne på december. Riktigt mysigt med allt julpynt som åker upp efter hand. ljusstakar har kommit upp, julgardier i köket, julblommor, adventsljusstake och massor mer. Älskar julen och allt julpynt. Denna helgen blir de att hämta dukar och tomtar från källaren. Måste då föresten skriva att vi blivit av med ljussdakar jupps dom har klippt vårt lås i källaren för 2 stakar. fattar de inte men så e de. så måste inhandla fler så vi har i hela lägenheten. Marwin gilla julpyntet och pratar om de hela tiden hehe. Mammas sötnos.

Vi har även piffat upp storarummet lite. Nya gardiner filt duk och liknande. Mysigt. blev lila som jag ville hehe.

Tillbaka till december. Marwin har fått en julklappskalender av farmor och farfar. Den är supersött och där år såklart paket. den 1 fick han en rorri bil, den 2 fick han en annan bil, den 3 fick han kritor får se vad där blir för något skoj imorgon.

Nu kommer det nog förvåna er men lillkillen har fått vaccinet. Japps. Hans pappa var bestämd och jag gav med mig utan att tjata emot. Så Marwin fick den och mår bra och inte visat tecken på någon biverkning så de e skönt.

Sen va han på dagis i tisdags första gången på 1,5 veckor. Och han gilla nog att få komma tillbaka till kompisarna:) Jag har jobbat lite denna veckna med. Och imorgon blir de skolan.

Var föresten och lämnade in min dator igår så hoppas de går fort tills jag får tillbaka den.

Hade även ett lite mindre utvecklingssamtal på dagis i tisdags. Riktigt roligt att höra allt han gör på dagis. En rolig grej som jag skattade supermycket år var när hon berättade att han sätter sig på deras skötbord (sånt som man hissar upp och ner) så tvingar han någon att hissa upp han fast att dom vet att dom inte får. hehe. Han berömde honom för talet med, han är en av dom som pratar mest på dagis, dom har många tvååringar som inte säger mycket allt och han pratar mer än några 3 åringar där med så de va riktigt skönt att höra att han e så duktig. Va de säger han till allt med. Så ska man berätta det 100 gånger och efter ett tag säger han de själv.

Ja tiden rullar förbi oss. Lilleman utvecklas som in i norden och har snackar på som fasiken. Nu sätter han till och med ihop 3 ord ibland. ja måste lägga in filmerna på datorn en dag så ni får höra:)

Nä nu ska jag hoppa i säng. Natti

Kommentarer
Postat av: Jessica

ang ljusstakarna får ni gå och kolla i alla fönster på gården och se om ni ser era stakar. det är kul med julklappskalendrar speciellt när det inte är man själv som gjort den åt dom. för då är det även kul själv att se vad där kommer i nästa paket :D

2009-12-04 @ 01:05:54
URL: http://nellienilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0