20 februari

Denna veckan har gått snabbt. Ska inte skriva så mycket om veckan.

Idag har varit en helt underbar dag. Alla dagar skulle vara som denna. En helt perfekt dag. Den började vid halv 8 tiden. Vi gick upp och gjorde välling och satte oss och mös till barnprogram. När lilleman gosat lite ville han leka. Så han sprang runt och lekte medans jag plockade undan lite av de jag inte orkade igår.

Sen gick vi ut i tvättstugan men de va inte idag vi skulle tvätta utan imorgon. Vi gick in igen och efter en stund tog vi på oss och gick ut på gården och tog bort lite snö från uteplatsen. Marwin åkte kana och grävde. Han hittade även en boll så vi spelade fotboll ett bra ta. Han tycker att det är skit roligt. Vid 11 tiden gick vi in och gjorde lite lunch. Idag blev det korv med bröd. Supergott och enkelt.

Efter vilan tog vi på oss alla kläderna igen och tog oss till tågstationen. Vi hade bestämt med moster att vi skulle komma till henne i lund och hälsa på. Så det gjorde vi. Vi mötte upp henne och Elias vid stationen. Gick runder lite i stan innan vi hittade cafeet som vi skulle fika på. Supermysigt och en god fika blev de. Även en massa prat. Lilleman fick springa runder lite och vi handlade på coop. Tiden verkligen rullade iväg och vid halv 4 tog vi tåget hem igen för att göra middag och liknande. Det hans även med en himla massa bus och mys innan och efter middagen. Vi spelade också fotboll fast denna gången inomhus. Marwin har verkligen fått fnatt på de nu så får väll köpa en lite mindre boll till honom. Alla har försvunnit så nu har han bara sin spindelmannen badboll. hehe. Iallafall. Vi han också med att damsuga av lägenheten innan vi åt en god middag "pommes, sås, broccoli och kött". Mums.

I och med det är lördag tog vi på oss alla kläderna ännu en gång för att gå till citygross och handla något gott. Marwin gick hela vägen dit och var superduktig och höll min han hela vägen. Inne i affären fick han köra korgen och det gillar han skarpt när han får göra de. Vi plockade på oss en stor merflaska till Marwin, en cola till mig och så valde Marwin att vi skulle ha popcorn. Så det blev de. Marwin var även superduktig i affären fast att han ville stanna och kolla lite på de olika sakerna där fans att erbjuda hehe. Vi pakade ner varorna och Marwin fick en egen påse att bära popcornen i. Och det gjorde han stålt hela vägen hem. Och gick hela vägen hem också tyckte de va superbra av honom. :D Vi Poppade popcornen och tog fram våra drickor. På tv:n rullade filmen på 5 om den lilla kycklingen eller vad den heter. Så den såg vi på och ät våra göttesaker. Sen blev det sängen för min älskade lilla fis. Och jag sitter och kollar på melodifestivalen och skriver här.

Vi får se vilka äventyr morgondagen erbjuder. Jag och S har bestämt att vi ska bada med Marwin någon dag nu så vi får se kanske gör vi de imorgon. Eller en dag i veckan.

Har bestämt mig att försöka bada med Marwin varannan vecka eller varje vecka inte riktigt bestämt hur ofta. Vi gjorde det med våra föräldrar när vi va mindre och de va superkul så tänkte börja med något sånt med marwin också. Om vi inte börjar på barnsim eller något sånt som vi gick på innan. Får kolla runder lite.



 



Blev inga bilder när vi va i Lund. Glömde kameran hemma.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Ni verkar ha haft en underbar dag:))

2010-02-20 @ 23:53:29
Postat av: S.M

Hejsan!



Jag är en yngre mamma, precis som du själv, och jag håller på med en liten undersökning, så jag har en fråga till dig som jag skulle bli väldigt glad om du svarade på.



Frågan lyder: Sedan du blev mamma, har du funnit några FÖRDELAR med att vara just en UNG mamma? Ge exempel.



Jag vore tacksam om du skickade ditt svar till min mailadress som jag fyllt i. Som en del av undersökningen kan jag dock inte ge ut min bloggadress förrens du svarat på frågan.



Jag är enormt tacksam för din medverkan!



/S. M.

2010-02-21 @ 12:53:02
Postat av: Kitty

Ohh vad han är duktig! Killen börjar ju bli stor, och klart man är stolt om man får bära en egan kasse hela vägen hem från city gross. =) Får ta o träffas snart igen. Puss o kram till er båda!

2010-02-21 @ 13:03:02
URL: http://drummla.blogg.se/
Postat av: Tesso

Det var supermysigt att ha er här!

Hehe, kan se framför mig hur glad och stolt han var att få bära popcornen i en egen påse:)

Puss på er!

2010-02-23 @ 01:30:28
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0