13 Januari

Hejsan. Nu har äntligen stressen lagt sig och man kan slappna av. Tentan är gjort och nu är det bara att invänta om man blev godkänd eller inte. Jag hoppas på ett g men känner någon stans inom mig att jag nog kommer få göra omtenta eller kompletera på någon fråga. Den är iallafall gjord nu så nu kan man lägga det åt sidan i ett litet tag.

Marwin hade sin första dag på förskolan idag. Det var inte jag som lämnade men han hade sprungit in och börjat leka direkt. Han har pratat mycket om dagis här hemma under ledigheten så han har nog saknat den en hel del. Men mycket har hänt och nu går marwin bara 15 timmar i veckan. Tisdag, Onsdag och Torsdag. Kommer kännas jobbigt som fan att lämna honom och gå hem dom dagarna jag är ledig. Börjar gråta bara av tanken. Vill verkligen inte det. Vill ha min älskade lille hjärtepojke hemma. Men för att han ska få behålla sin plats måste han gå på dagis. Så de är bara att lämna honom. Och han hade nog dödat mig om han inte fått komma dit. Han älskar sitt dagis och tycker det är så roligt att få träffa alla barnen. Så de e väll bara jag som är egoistisk och vill ha honom hemma. Han ska förhoppningsvis bara gå såhär någon vecka och sedan börjar han som vanligt igen och går efter mitt shema.

Orkar inte förklara det som gjort att det blivit såhär, lång historia och inget jag precis kommer att skriva om här.

Dagen har annars varit hur bra som helst. Blev lite lunch efter tentan med S och sen åkte vi hem och jag gick och hämtade marwin. Han blev glad att se mig men ville nog leka lite till hehe. Men när jag sa att vi skulle gå hem så sprang han till sin plats.:) Så vist allt ville han följa med sin mamma hem. Vi matade fåglarna på vägen. När vi kom hem blev de lite mellis innan vi tog på oss igen och gick till teaterparken och lekte. Marwin gillar den lekplatsen för han själv kan klättra upp på stälningen och behöver igen hjälp hehe. Och den ligger nära och bra. Sen mötte vi Jessica och Alexander, gick på hm en sväng sen citygross innan vi traskade åt olika håll.

Väll hemma blev det lite hopslängd middag. Stekte potatisarna sedan igår, lite korc och lite köttabullar "som Marwin säger" hehe. Sen blev de mys och bus för hela slanten innan lillkillen somnade vid 8 tiden.

Imorgon bär det av till dagis. Vad fan gör man när man är barnledig på dagarna? känns skumt. Vill inte lämna mitt hjärtegull.

Nä nu ska jag sova. Natti.




Kommentarer
Postat av: Farmor

Du är så söt min lille prins.Tur det är dagis som vanligt nu igen. Älskar dig massor

2010-01-15 @ 07:52:25
Postat av: Rebecca

Herregud vad han är lik dig på detta fotot :)

2010-01-15 @ 19:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0