8 Januari

Nu börjar jag bli nervös, riktigt nervös. Inte haft tid, ork eller lust att plugga nu under julen och nu börjar jag bli stressad och allt står lång upp över öronen på en. Japps hat tenta på onsdag. Och typ inte läst allt man ska läsa eller så. Men varit på alla föreläsningar och bara av de ska man ju ha jättemycket för dom tar ju upp det viktigaste. Håller på med en bok som jag läser nu iallafall som är skit bra. Hoppas på att kunna läsa ut den imorgon. Sen ska jag läsa två kapitel i en annan bok och hoppas på att det med är klart imorgon. Sen på söndag blir de att läsa dom andra två grejorna och göra små antekningar så är jag klar med allt sånt och sen är de att plugga plugga och plugga på det och hoppas på det bästa tills på onsdag. Nog om mig och min tenta och liknande.

Tänkte jag skulle berätta lite om veckan. Vi har faktiskt tagit det rätt lugnt mestadels. Måndag kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg:P hehe.

så vi börjar lite lugnt på tisdagen. Va en mysig och skön morgon med massor av mys. Vi bara gottade oss och kollade lite på rorri och lekte så klart med bilar och hans fina tågbana. Vi gick och handlade och stoppade in allt i kylen, "Marwin har blivit en riktigt liten hjälpreda och hjälper gärna till att lägga in allt." (vist man får möblera om senare men de kan man ta).

Sen vid 11 kom moster och hämtade lillskatten för dom skulle på ett riktigt litet äventyr. Marwin skulle ut och åka båt för första gången "och jag skulle inte få vara med". Men de va ju klart att Marwin skulle få följa med. Det kan va roligt med lite mys och bus med någon annan än mamma och pappa. Dom skulle till Hven om någon undrar:P
Dom hade det roligt vad jag har hört iallafall. hehe.

Jag själv städade lite och va på basilika och lunchade med pappa. 

Och på kvällen gick jag hem till pappa efter att Marwin somnat "Hans pappa va hemma såklart" och där spelades de lite kort och grillades korv. Riktigt skoj. Jag skulle hämta min dator som pappa har lagt in windows 7 på.

Onsdagen då. Då var vi på julfest med Marwin farmor, faster Cia och Alicia. Marwin tyckte att det var superroligt och lekte och stojade som in i norden. När Sander och Gander började sjunga för alla barnen som var där dansade lillkillen och lyssnade massor och gjorde lite som dom sa att man skulle göra. Det var en lyckad fest iallafall och fika blev de med. Dans runt granen kördes med innan tomten kom med små paketer "godispåsar" alla barnen blev iallafall glada och roligt hade vi. Tack för en trevlig eftermiddag Farmor.

Torsdagen skulle jag till skolan för en uppgift. Kan tycka att de va lite onödigt men vafan de får man ta. Marwin va med pappa och dom var ute på Kalles föräldrars gård och kollade på alla djuren. Han hade haft superroligt och kollat på hästar, hönor, katter, hundar med mera. Dom hade ätit gos lunch och myst. Meckat bil och haft en riktigt pappason dag. dom ät även middag där och va inte hemma fråns rund 7 på kvällen. Jag själv gick här hemma och fixade lite, Lite till tentan och lite undanplockning och lite mera plugg.

Idag då. har vi varit ute en runda på förmiddagen först. Vi gick och kollade på fåglarna. Marwin gillar det massor. Vi glömde brödet hemma så vi matade aldrig dom. Sen gick vi bort till granet en sväng men det gillades inte så mycket, kallt och jobbigt att ta sig fram med vinterskor och allt. Men vi busade och stojade lite ändå innan vi gick hemåt igen. Blev lite macka och dricka innan det blev vila. Jag somnade på soffan och när lillkillen vaknade mös vi i soffan innna de blev lunch.

Men nä lillkillen ätit ringde della och frågade om vi alla skulle med till kina resturangen och äta. klart vi följde med och åt där. Marwin åt även där så han fick dubbel lunch. Men sånt händer ibland. Sen gick vi till bussen och åkte hem till Jessica, Nellie och Nilo och busade lite, Barnen lekte och vi snackade. Sen vid 5 åkte vi hem för jag skulle tvätta. Så de har jag gjort nu ikväll. Ätit middag har vi med gjort men ingen som va riktigt hungrig efter kinamaten:P Men Marwin tryckte ner lite ändå.



  


Kommentarer
Postat av: Farmor

Tack själv det är alltid roligt när Marwin och Alicia är med.Älskar dig min prins

2010-01-10 @ 03:48:59
Postat av: Kitty

Då träffade han säkert min lille älskling? som jag saknar honom.. =(

2010-01-10 @ 20:53:03
URL: http://drummla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0