Förra veckan

Ja inte skrivit på ett tag men varit på praktik förra veckan och haft fullt upp hela helgen.

Praktiken går jättebra. Trivs riktigt bra och har kommit in i de fort.

Fick ett tråkigt besked i tisdags. Min morbror låg på sjukhus och operation för han fått en hjärtatack. Inget roligt alls. Men han klarade av operationen men de visste inte mer än så. I onsdags på praktiken fick jag bara en känsla och va tvungen att ringa mamma och fråga hur det va. Då hade han precis gått bort. :( Fy och pi. Inget roligt och han va inte heller i ålderna att gå bort. Han har i och för sig haft det kämpigt den sista tiden. Mycket har hänt. in och ut från sjukhus för alla möjliga saker. Inte de ena så de andra. Så nu har han fått lugn i kroppen och får vila skönt. Vila i frid morbror. <3

Så den dagen va de massa tankar på allt mellan himmel och jord. Mycket på mamma och mormor. <3

Sen gjordes det inte allt för mycket den dagen. Torsdagen va vi ute och gick. Skönt att bara komma iväg lite. Gick i stan och lite så. Sen bara hemma och gjorde middag och annat skoj.

Fredagen va jag ledig för jag skulle egentligen till ullared med mamma och syrran men eftersom min morbror gått bort så stäldes det såklart in. Så jag och min syster körde istället till ikea. Köpte en hel del saker. Lite smått och annat stort. Nytt storarumsbord och spegel och liknande till hallen. Vill dock dit igen för jag vill ha mer saker och det ska jag med. Men först ska vi till ullared och sen får de bli ikea efter det. Om inte pappa ska till ikea innan vi ska till ullared för då följer jag med där. Sen va de bara hem och massa mys med min lille plutt. Stefan hjälpte mig att sätta upp sakerna jag köpt och det blev superbra. :) riktigt nöjd.

Lördagen va bara hemmamys. Skönt. Va ute och gick en sväng men inget mer. Haft lite pluggande att göra så inte hunnit så mycket. Stefan kom på kvällen och mös med marwin och åt middag här. Sen när marwin lagt sig så blev de plugg för mig :(

Söndagen åkte vi iväg till Lund för att träffa Yonna, Ayla och Elynor. Vi hade en Superdag. Massa snack och bus. En runda på nova lund och sedan avslutningsvis middag innan vi åkte hem med tåget 5 i 8. :) Synd det händer så sällan. Vi får bli bättre:) Tack för en underbar dag iallafall:)

Idag har det varit skola. Sen hem och bus på gården innan min farmor kom en runda och även jessica och Jakob:) Så barnen har lekt och vi har snackat. :)

Kanske ska uppdatera om marwin blöjfihet. hehe. Hemma går det som skitbra. Han säger till och det händer inga olyckor. Eller har inte sedan han kom hem från stefan. riktigt skönt. :) till och med ute funkar det och han kissar i buskarna om vi inte är nära en toalett. :) Dagis har dock inte börjat med att få han att sluta där. Han kissar på pottan även där men oftas vid blöjbyte eller efter dom ätit. Men så himla mycket annat att tänka på där så han. lek och stoj hela tiden. Men de kommer nog snart att han slutar där med:) Nú kommer det lite bilder:


Ny blomma:) hyllor på marwins rum. Speglarna den lilla pallen med blomman och ljusen, Två mattor till hallen


   



   



Kommentarer
Postat av: yonna johansson

Håller med Sara! måste bli bättre på att ses. Så fint att mina töser fick va med =) fina barn vi har hihi

Kram på er

2010-10-04 @ 21:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0