24 December - Julafton

Julafton. Årets mysigaste dag. Vaknade jag av att jag mådde skit. Trodde det var för att jag inte ätit något men nädå. Spydde som bara den och magsjukan va här. Mådde verkligen piss. Varför just på julafton? Men vi gick upp alla 3 och Marwin fick sin julklapp som låg i julstrumpan. Glad blev han och de va en liten bil i samlingen av bilar filmen med blixten maqueen.

Vi mös lite innan vi började göra ve oss för att åka ut till Marwins farmor och farfar för lite julfrukost. Gott va och fick behålla det en liten stund iallafall. Marwin fick även en liten julklapp där. Han fick en bok som tomten hade varit där med:P Så vi läste lite i boken, pratade och sen va de dax för lite vila för mig. Ja helt slut var jag så gick in och la mig i deras säng. En stund efter kom även marwin in och vilade. Så där sov vi och skönt va de.

Klockan 2 skulle vi vidare hem till mina föräldrar för att fira jul. Det börjades med sill och liknande och det gillas inte alls. åt lite annat istället. men fick inte behållas det heller. Så gav typ upp.

Fick vilat en halvtimme där också sen började kalleanka. Ingen va riktigt intresserad men lite kollade vi. Det tillhör. Barnen lekte och vi andra pratade och fixade med maten i köket. Måste ju då berätta att jag har längtat efter julmat något fruktansvärt mycket. Och så kunde jag inte äta något alls typ. Blev så himla ledsen. De som är så gott. Stefan underhöll Marwin när han va på mamma så de va skönt.

Sedan kom det ståra. Tomten stod utanför fönstret och vinkade. Marwin va helt till sig av lycka när tomten kom. Tomten va verkligen speciell och marwin kramade honom flera gånger. Satt i hans knä och hämtade själv sina julklappar. När tomten gick så gick de fort med att öppna alla julklapparna. Han drog upp prappret och blev överlycklig för alla sakerna han fick. Han fick 8 olika små samlingsbilar till bilarfilmen, två olika lego med musse piggs klubbhus, två stora broar till sin tågbana, en kranliknande sak med tåg och tågbana till tågbanan, ett extra tåg, målarbok och pennor, en stor bergarbil, ett knopp pussel men de har han redan, 5 olika blixten maqueen pussel, ett kloss pussel, bilar lego, en bongårdsbok, en sulky och en pojkdocka, ett mussepigg tvål och en stor radiostyrd drak bixten. Tror jag fick med allt där. Och glad blev han för alla sina julklappar.

När barnen hade fått leka en massa med sina saker blev det lite gröt. Sen var det dax för julklappsspelet. Vi spelade ett tag och det var superkul. Vi van en trisslott och en fin lampa. :P

Sen va de bara snack och lite lite gotte innan vi begav oss hem efter en underbar julafton.

Jag fick själv också lite julklappar. Men vi i familjen har valt att dra lott om vem som ska köpa till vem för att inte behöva köpa till alla, jag fick min lillebror och min mamma fick mig. Fick ett presentkort på 500 på ikea av henne, Fick bestik av farmor, hon har även lagt 500 på min jacka, Fick 200 på gina av min faster, och så fick jag en spa kväll med massage och bad och liknande av stefan. Har även fått en förtidig innan och det var en stjärna på himlen som är döpt efter mig och ligger i mitt stjärntecken. SÅ va nöjd med mina julklappar..:)


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0