Ullaredsresan och Massa tankar.

Ja då tänkte jag dra lite vad som hänt här då. Lördag va man ju som sakt på ullared. riktigt mycket folk. Vi körde redan klockan 6 på morgonen och in om halmstad och hämtade helene och annette sen upp till ullared. Var framme vid 9 tiden. Så vi gick rakt in i affären och slapp stå i kö. det var riktigt skönt. Men väll inne i affären kom man knappt fram. Men köpte en hel del ändå.


Till snutte köpte jag joggingbyxor och en farsdag present.
Till Marwin köpte jag 2 boddy, ett par jeans, 6 par tjockare strumpor, en dräckt med två tröjor och ett par byxor, en hoppegunga, en spjälsängs leksak, ett påslakan, 2 haklappar, 4 nappar och batteri till hans gunga.
Till mig köpte jag en jättesöt klänning, en tjocketröja, 3 par boxer, 7 par strumpor, rakblad och amningsinlägg.
Till familjen köpte jag lite småsaker topps och lite sånt skit.


Har säkert glömt hälften men men hehe. Brukar inte gilla deras kläder men fastnade för klänningen som in i. och tjocktröjan var sjukt skönt :P hehe. så fick handlat litegrann där iallafall.


Sen i söndags kom Marwins farmor och farfar hem från tyskland och då fick han ett par söta mjukisskor och en dräckt.


TANKAR....
Ja de har jag massor som snurrar runt i huvudet förtillfället. Speciellt om jag ska fortsätta amma eller inte. Min lille plutt går ju upp i vikt som han ska och han mår bra och bajsar och kissar. Men han har fått för sig att inte ligga still vid amningen nu. vrider och vänder sig jätteofta kliar och har sig i ögon och på näsan, och föredrar nappflaskan. Men han äter ju av brösten med så de e inte de men skulle han få välja själv hade han valt nappflaskan. för det går fotate att äta och är lättare att suga ut. Men jag vill ju så gärna amma han tills han är ett halvår. Men men. kämpar vidare ett tag till och om de inte blir bättre ger man väll upp:( men det är så himla lätt och smidigt att amma man har alltid det med sig och det har rätt temperatur och ja allt sånt. Och det är så mysigt den lilla stunden man har tillsammans med sitt barn vid amningen. att se den lilla njuta av att få i sig maten och bara mysa och sen rapa belåtet och va nöjd. det är så underbart och man gör det en så kort tid av sitt liv så man borde väll kunna stå ut?


Sen har jag massa massa andra tankar som med snurrar runt, vi vill flytta men hittar ingen lägenhet som passar oss och som är i rätt område. Isåfall ligger dom på 7-8 tusen och de har vi inte riktigt råd med att ha en lägenhet för. runt 5-6 tusen är lagom.


Sen till en annan sak. Känns som om de e jag som gör fel. Att allt e mitt fel. Men de e de inte, Försöker intala mig själv det men det är inte så himla lätt. Vill bara att allt ska bli bra i slutänden. Att alla ska må bra. Men de e inte lätt det heller. Ska jag fortsätta må dåligt av detta eller ska jag låta andra må bra och själv gå ner i skiten helt? detta handlar absolut inte om marwin eller något med honom överhuvudtaget. det är han som får mig att gå upp om morrnarna och det är han som får mig att le och skratta och må så bra som möjlig under dagarna. han får mig att glömma det som är svårt. men man blir ju påmind när han somnar, när man ligger i sängen och själv ska somna, när allt är tyst runtikring en. Men min prins är den som får mig att må bra, den som får mitt liv att bli de bästa någonsin. mamma älskar dig Plutt.


Idag blir det iallafall att vi ska hem till marwins gamlemormor med hans mormor och hälsa på. blev lite klöddigt hehe men men. ska bli kul iallafall va ett tag sen hon träffade marwin, gamlemormor då :P hehe. Hans mormor träffar honom väldigt ofta. det går ju inte att inte vilja träffa min söta och underbar lille plutt. mammas allt mammas älskling.


Sen när snutte kommer hem från jobb blir det storstädning:( hehe. vill egentligen inte men de ska fan göras. slängas en massa skit som vi inte vill ha eller vi inte behöver. ska bli så skönt när det är klart.


Skriver kanske mer senare kram.




Kommentarer
Postat av: cecilia

så storstädningen blir av idag ist? är du säker på de? hehe. puss

2008-10-29 @ 10:16:44
URL: http://ceciliakronkvist.blogg.se/
Postat av: cecilia

hehe nej precis, man vet aldrig:P somnade han snabbt igår ellr= puss

2008-10-29 @ 15:59:15
URL: http://ceciliakronkvist.blogg.se/
Postat av: djey

Huvudsaken är att du mår bra snäckan, du får absolut inte glömma bort dig själv & din hälsa. Du ska inte behöva tänka på precis alla precis hela tiden, du behöver tid att tänka på dig själv också. Hoppas allt löser sig vad det än är. puss.

2008-10-30 @ 09:09:44
Postat av: Jessie

kul att du fick inhandlat en del=)

Skulle du kunna skicka bilden du tog idag på min msn Jessie[email protected] kram

2008-10-31 @ 20:46:43
URL: http://silkybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0