hejsan.

Tänkte att jag skulle sätta mig och skriva lite nu när Marwin somnat. Men kommer inte på vad jag ska skriva om. Pappa va här igår och satte in diskmaskinen för dom va här för ett tag sen och bytte en grej under vasken så vi kunde sätta in den. Så nu behöver jag inte diska mer:) glad för de e jag.


Mammsen min är i Grekland och varit där sen förra lördagen men kommer hem idag. Så ska dit senare när dom kommit hem så hon kan träffa Marwin. :) Kan fortfarande inte första att min mamma e mormor. hehe. Hon har ju alltid varit min mamma och nu helt plötsligt kallar jag henne mormor istället. Trodde inte jag skulle göra det redan. Men de e ju kul för Marwin att ha en ung mormor och morfar. Ja farmor och farfar med. Som orkar busa och leka med honom när han blir lite äldre.


Om jag inte skrivit det redan så vägde jag och mätte honom förra fredagen då hade min lille kille blivit hela 59 cm och vägde 5670 g. :) Ska dit igen den 12/9 då han ska få sin 3 månaders spruta. Hoppas bara han inte får feber och sånt av den för vi ska ju ha dop den 13/9 ja de ska vi :) Och allt är planerat nu. Inbjudan är skickad och lokal och snack med prästen är med klart. fick spela upp låten som jag ville i kyrkan. Han ska ha sin pappas dopklänning och så ska han döpas i kyrkan där jag döptes. Längrar faktiskt till dopet nu. Tårtan är med fixad. Nu ska vi bara handla dricka och lunchen och plastglas, talrikar, bestik och allt sånt. Så får göra det i helgen. får ju nyklen till lokalen den 12 så vi kan gå upp och fixa till där innan. Servetter har vi med fått redan dom är jättefina:). Min lille kille e snart döpt.
Hans namn kommer bli Marwin Stefan Kronkvist. Marwin i tilltalsnamn som alla redan vet, Stefan efter hans pappa och även Kronkvist är hans pappas efternamn. Han kommer även få två faddrar. Dom som fått äran är Min Syster och Stefans storasyster. Jag tyckte det räckte med två så därför blev det våra äldsta syskon.


Nu bjuder jag på en blid på de allra finaste i mitt liv:



Min älskade söta fina lille son är snart 3 månader om 4 dagar.
Tiden går så himla fort, mamma älskar dig över ALLT annat.

Kommentarer
Postat av: Matilda - Mercedes mamma

vilken sötnos! och fint namn han har

2008-09-06 @ 13:54:00
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: ceciliaKronkvist

sötnos

2008-09-07 @ 18:01:34
URL: http://ceciliakronkvist.blogg.se/
Postat av: Malin & Neo

Jag kan säga redan nu att vi inte kommer på dopet, tyvärr. Morfars begravning är den 12, och sen måste vi hem till neo igen. Och det kåstar för mycket att åka fram och tillbaka. Hoppas det är okej! Men tack endå och det var roligt att du bjöd oss.

2008-09-08 @ 20:19:25
URL: http://neo070902.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0