Påsk

Jag har skullat skriva nu i flera dagar och har verkligen typ 10 påbörjade inlägg men börjar om på nytt igen för de blir jobbigt att ändra vilka dagar och liknande i andra inläggen.

Det har ju då iallafall varit påsk. Vi har varit ute massor i det fina vädret och i lördags gick vi ner i stan och träffade Marwins farmor och faster för att ta en fika. Mmm gott va det. Sen gick vi en runda med Jessica och Jakob. Efter det gick vi hem och gjorde ve oss och sen kom Marwins farmor och hämtade oss för vi skulle på påskmiddag där hemma. Kalkon blev det och de va jättegott och någon tårta till efterätt men kommer inte ihåg vad:P gott va de med iallafall. Marwin fick även påskpresent 3 fina t-tröjor. "kommer inte förtsätta lägga in bilder på allt han får. För tror det blir rätt drygt och sen kanske man missar något och vill inte ha några ledsna ögon". Vi åt gott massa bus och prat. Va bara jag och Marwin där för S va på bilmässa. Han köpte även en tröja till Marwin där SVIN dyr för en jävla tröja men den e cool så får ta och fota den sen iallafall och lägga in bild.

Söndagen gick vi ut rätt tidigt och träffade Jessica och Jakob för att handla fika och gå ner vid havet. Träffade även Maja och Lucas så dom följde också med. SÅ vi satt där rätt länge och snackade barnen lekte och kröp runder "Marwin då" kollade på vattnet och kände på sanden. :D mysigt. Längtrar tills man kan bara med. Vi lämnade av maja och lucas hemma och gick en sväng och träffade även andra jessica och snackade lite med henne. Sen gick vi hem mös lite och hämtade upp S och begav oss sedan hem till min amma som skulle bjuda på middag flygande Jakob blev det. Svingott och sen blev det efterätt mm pankaka som där va hallon i och in i ugnen med vit choklad på och så hallonglass till det. mums. Snackade massa skit och sånt de va trevligt.. Sen gick vi hem och mös innan det var dax för sängen.

Måndagen började bra. Vi gick ut med jessica, jakob, Jessica och Alexander. Lekte lite på en lekplats och gick sen lite till. Sen gick jag hem till Jessica, Nellie och Nilo. Marwin började med att inte vilja äta sin gröt. sen kräkte han lite och bajsade mycket. Trodde det var något han ätit men sen började det han spydde ner hela golvet så fick be S hämta oss han spydde sen ännu mer hemma och fick inte ätit något alls. så han sydde upp allt han hade ätit sedan 12 på förmiddagen. hemskt och han sydde 22 gånger mellan halv 7 och 11. Så vi åkte till akuten fick vätskeersättning, sen inget mer. Han spydde en gång till när vi kom hem men sen fick han i sig lite och somnade. Skönt. Sen fick han feber. tycker så synd om min lille snuff. Han e sjuk alltid. Och nu behåller han inte medicinen för öronen så han får väll öroninflammation igen. stackars liten.

Idag har han varit seg sovit mesta dels och knappt ätit något då han bara får dricka lite välling:( stackars min älskade lille fis. och feber har han fortfarande. Vi alla 3 skulle egentligen ut och äta med min pappa och resten av familjen men marwin kunde ju inte följa med. Så hans farmor kom och kollade honom tills S kom hem så jag kunde följa med och äta med min familj. Tycho blev det och gott va de. men hade skuldkänslor för att jag lämande lillplutten när han e sjuk men han sov halva tiden iallafall. Nä nu ska jag lägga mig. Eller snart iallafall, skriver en annan dag. Nattinatti


Kommentarer
Postat av: cecilia

stackars lillprinsen. hoppas att han snart blir frisk och förblir frisk för den delen. nu får det räcka. stackrs liten som inte heller kan säga ifrån ännu. pussa han från mig

2009-04-15 @ 06:46:28
URL: http://ceciliakronkvist.blogg.se/
Postat av: Nina med Hugo

Det kan vara öroninflammationen han kräker av. SÅ det behöver inte vara någon kräksjuka. Hugo hade öroninflmmation och började spy. Till slut fick vi läggas in med drop och antibiotika för han blev uttorkad och kräkte upp medicinen. Sen fick han gå på pecillin i 6 veckor fram tills han blev opererad.



Så var uppmärksam på vad det kan vara. Det kan vara så att han måste få antibiotikan intravenöst.

2009-04-15 @ 08:40:44
URL: http://hugozmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0