26 Augusti

Idag har det verkligen hänt mycket. Vi vaknade vi halv 9 och låg och mös till kvart i innan vi gick upp. Marwin fick välling och vi klädde på oss och borstade tänderna för att sedan cykla till farmors jobb. Hon skulle hjälpa oss att fylla i en lapp till dagis. När vi kom dit hade barnen sångstund så vi lekte lite utanför innan vi gick in. Fick hjälp med lappen, sen cyklade vi hem. Var bara att byta till vagnen för vi skulle ner och fixa med min dosa på banken, fick en ny för något hade blivit fel med den.

Sen hem igen för att koka potatis till kalopsen som Marwin skulle ha till lunch. Satt även i kö till föräkringskassan, 45 minuter och när jag väll kom fram la k*ringen på. Irriterad. satt ytterliggare 20 minuter för att få reda på att något blivit fel och jag måste begära om pengarna. Ännu mer sur för nu får jag inga pengar på länge så får ringa igen imorgon. Surt. Sen kom Marwins faster Cia och busade lite, Marwin fick lunch, sen gick vi till stan. Marwin fick en dräckt av Cia, Tack. Sen gick vi och hämtade Alicia på dagis då Cia skulle ha henne en stund. Sen tillbaka till stan för att barnen skulle få lite pölse. Sen kom Faster Malin med och då gick vi till kina och ät lite lunch/middag. 

Efter de gick jag och Malin lite i stan och Cia cyklade hem. Marwin fick även en tröja och ett par byxor av henne och det tackar vi med för. Sen gick vi en sväng till citygross handlade köttfärs och dricka.

Hem busade lite, gjorde spagetti och köttfärssås till Marwin, själv va jag inte hungrig. Sen skulle vi cyklat hem en runda till Jessica och barnen men när vi va där va de ingen som öppnade, "dom hade somnat" så vi cyklade till granet en runda och lekte innan vi cyklade hem för mys, lek, bus, bad, tandborstning, välling och sängen:) Han deckade gott ivid 20 i 8. Mammas trötter.

Ja de va allt för idag.

Imorgon ska jag ringa försäkringskassan, ringa skolan, tvätta lite, damsuga, cykla en sväng till jessica och barnen och e de fint väder sticker vi till karslund en runda på förmiddagen också och e de dåligt blir det kanske öppna förskolan. :)

Kvällsbus


Kläderna från Cia första bilden och Malin andra bilden

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0