Skola och dagis

Ja då börjar vi först med det. Skolan börjar på tisdag. eller så på sån intruduktionsdag eller va de heter. Marwin ska då vara hos min pappa.

Varit jättesvårt att få dagisplats men äntligen. Har jag fått en där jag vill ha han också. Blir Kvarngården. Han börjar den 1 september samtidigt som jag börjar skolan, så missar två veckor från skolan för att skola in honom. Hoppas bara inte jag kommer efter en massa så i början. Hade varit jobbigt. Men han måste skolas in och hans pappa e ju resemontör så han kan inte göra det. Men vi fixar nog det.

Veckan har inte hänt så mycket farit runt lite överallt. Torsdags var vi hemma hos marwins farmor och hälsade på. Fredag va det min dag så va ute med lite vänner. Eller först hos Jessica och sen ut. inte så roligt ute för lite folk så gick hem tidigt. Idag har vi först varit hos mormor sen på cirkus och sen hem till farmor och åt middag och busade. Marwin deckade efter en dusch snabbt som in i :) Trött var han.

Just de. Har även fått hem vinterkläerna jag beställde till Marwin, blev jakan och byxorna som jag visat här i bloggen men även en overall mössa och vantar:) Sen va jag i stan i torsdags och shoppade lite kläder till lillkillen. Blev 3 bodysar, en dress med tröja och byxor och ett par andra byxor. Så nu är gardroben lite större.
 
Håller på att ränsa ut storlek 74 nu och vissa plagg i byxor inte passar längre, inte långarmat heller men kortarmat funkar bra än:)

Till dagis då igen. Mår fruktansvärt dåligt över att Marwin ska börja på dagis. Vist tycker att alla barn behöver det men inte i 1 års åldern. Vill helst att Marwin ska vara närmare 2 innan han börjar. Vill ju så gärna kunna vara hemma med han tills dess men de går inte. Iallafall så tycker jag att barn behöver träffa andra barn så dom kan leka. Men ortast leker barn inte tillsammans fråns närmare 2 års åldern. Men men han ska ju inte gå varje dag mellan 7-4 så de e jag glad för. Går ju bara ungefär 3 dagar i veckan i skolan.

Nu kommer då lite bilder va ju ett tag sen jag la in några.



 

  

   





 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Förstår att det inte är roligt att lämna redan men det kommer att gå bra.Han ska ju inte vara där så mycket.Han har ju en del som kan hämta han om det skulle knipa. Är glad att du fick det "dagiset" som du ville ha. Älskar dej massor Marwin

2009-08-23 @ 11:51:20
Postat av: Tesso

Skönt att han fått dagisplats nu, mamma berättade hur det hade gått till. Att de inte hade hört av sig för de inte hade haft tid. Haha nähä, hur skulle du då få reda på det? Det kommer säkert gå jättebra i och med att han är van vid barn och liv och rörelse, han kommer nog älska att va omringad av en massa barn i alla fall de timmarna han ska va där =)och som Marwins farmor säger så finns det ju en del som kan hämta honom om det behövs :) puss

2009-08-25 @ 08:24:37
URL: http://metrobloggen.se/tesso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0