16 December

Jag var helt säker på att jag skrev om igår men inte. Gick in och kollade i bloggen innan om jag glömt att publitisera det men inte de heller. Jag har helt enkelt drömt att jag skrev de där långa inlägget igår.

Tar det lite kortfattat idag istället. Dagen igår va rätt så lung. Var ledig så blev mys med Marwin på förmiddagen. Han va riktigt mysig och gosig så vi kollade på barnkanalen och kramades och mös i soffan. Sånna dagar skulle man alltid haft. Sen ringde jag till farmor för att fråga om hon hade blomsterjord för min ena blomma äter nog upp den eller något. De hade hon, men till saken så skulle hon och ulla till center syd och undrade om vi ville med. Så vi följde med dit och kollade runder. Blev bakad potatis till lunch och fick med mig hem lite julpynt, någon nalle till marwin, mat och lite sånt smått. Skulle köpt ett par skit söta byxor till Marwin men glömde mitt hm kort hemma så min rabatt gällde inte så gick ner i stan när vi kom hem för att köpa dom där så så klart fans dom inte i hans storlek. Måste till center syd igen:P hehe.

när vi varit i stan blev de lite mat och mys, innan de blev bada, borsta tänderna, välling och sängen för lilleman. när han hade somnat kom delle en runda och snackade. Sen gick han och jag hoppade i sängen.

Idag vaknade vi halv 9 som alla andra dagar. Riktigt skönt. Gjorde ve oss lite smått och glodde på barnkanalen. Marwin lekte medans jag fixade inför skolan och så. Då började det plötsligt snöa och vi tog snabbt på oss och gick ut i snön. De la sig inte men de va mysigt ändå. Så vid halv 11 åkte vi till dagis lämnade lillfisen och åkte vidare till tåget för att ta mig till skolan. Blev utskrivet lite skit till tentan och en föreläsning innan vi åkte hem vid 3. Hämtade Marwin som inte hade varit allt för pigg på dagis. Inte velat sova eller något sånt. Men ätit hade han. Så när vi kom hem vilade vi lite innan min, farmor kom men lite saker sladdar till mina julstjärnor som jag köpte igår som jag nu hängt upp i storarummet. finfint:D Sen va vi ju bara tvugna och gå ut och busa lite i snön så de gjorde vi och marwin älskade det. Ida och Alice var där ute så han busade lite med dom. han tyckte de va superroligt att härma dom större barnen med att springa jättefort och sen kasa fram. Men han förstod ju inte riktgit hur dom gjorde så han sprang jättefort stannade satte sig på rumpan och trillade baklänges:D såg så himla roligt. Sen kastade vi lite snöbollar på varandra som även de var spännande. När vi va tillräckligt trötta gick vi in och gjorde mat.

Jag har städat och flyttat runder på julpynt och liknande. Nu fattas bara granen som vi ska införskaffa imorgon:D mysmysmys.

Nä nu får jag lägga in någon bild. Delle och kalle är påväg hit så får vara social när dom kommer. Hoppas dom inte stannar förlänge bara :P nannig som tusan hehe. :P skoja.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0