20 December

Har haft en helt underbart mysig och skön helg.

Fredagen har jag ju redan skivit om så fortsätter med lördagen. Började med att lillkillen vaknade redan vid halv 8 tiden så då gick vi upp och mös till det med välling och barnkanalen. Mysigt var det. Vi satt i soffan länge och bara mös. Sen blev de lite bus innan vi gick ut för att handla lite dricka. Sen somnade Marwin i soffan vid halv 11 så bar in han i sängen så låg vi där och vilade lite. Jag gick upp vid halv 12 och började laga lite lunch till lilleman. Han somnade ju tidig så fick äta lunch efter. Sen tog vi på oss och åkte buss hem till morfar för att klä granen, Marwin tyckte det var jätteroligt. Det bliv lite roligt för oss också för pappa hade glömt att han slängde allt förra julen så blev att vi fick åka och handla. Pappa och therese åkte till infarten och handlade glitter sen körde dom hon hämtade ljus, jag cyklade till kvantum och handlade kulor och cola.

När vi alla var tillbaka klädde vi granen och lyssnade på julmusik. Marwin tyckte de va roligast att ta bort alla kulorna igen:P hehe.

Sen åkte vi bussen hem och då somnade lilleman igen så jag och S klädde vår gran här hemma innan lillkillen han vakna och han tyckte de va roligt att se den när han kom upp. Sen har han pratat om den och pillat på den "Hela tiden". Men de tillhör ju för dom små. Den e inte lika fin längre för han har dragit i den:P hehe.

Jag hoppade in i duschen för att göra ve mig. Jag skulle till min syster på tjejmiddag för hon fyller år på tisdag. Hade supermysigt där. God middag. kycklingsallad på annerlunda vis. smackade inte som sallad men den va supergod. Sen blev de efteråt. Gott. Sen snackade vi bara och sånt innan vi gick ut och drack vars en drink, öl, cider på inferno och sen ble de hem. Va hemma redan vid 1 så de va skönt.

Marwin va hemma med pappa och hade besök av Farmor, Faster, Belle och Delle. Dom åt pizza och hade det mysigt.

Idag har vi också haft en supermysig dag. Jag fick sovmorgon och gick inte upp fråns 11. Då åt jag och Marwin lite lunch/fika. Blev mackor och fil. Sen va ju Marwin trött så gick in och la honom så han somnade och jag glodde lite tv. När han vaknade gick vi ut en runda med vagnen bara för att få lite frisk luft. Så åt vi pölse. Mums. Sen hem och lekte lite innan vi duschade och gjorde ve oss för att åka pulka hem till moster på kalas. han åkte lite pulka och gick lite och lite pulka till. hehe. kalaset var mysigt med kladkaka kakor och andra småsaker. mums. Efter kalaset åkte S med min pappa för att hämta S bil så gick jag och filiph/brossan/morbror:P hehe marwin åkte så klart pulka. Vi gick hem till pappa/morfar och åt mat från basilika riktigt gott. Mums. Sen åkte vi hem, lilleman somnade direkt och jag sitter och lullar vid datorn och kollar lite tv.

Blev klöddigt med alla namn och så i detta inlägg :P haha.

Nä nu ska jag kolla tv lite innan jag hoppar i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0