22 December

Måste börja med att gratulera min syster på hennes dag. Grattis grattis grattis.

Idag vaknade vi vid 8 tiden. Mös lite innan de blev välling och julkalendern. Mysigt. Sen gjorde vi ve oss och fixade och donade lite innan vi gick hemåt mot Jessica, Nellie och Nilo. Vi skulle gå och åka pulka tillsammans i sandvången. Och barnen tyckte att det var superroligt. Både att åka pulka kasa på rumpan ner från baken och springa runder i snön och busa. Vi hade iallafall supermysigt och alla barnen tyckte de va kul hela tiden. När vi hade åkt massor av gånger gick vi till affären och handlade dricka. Sen begav vi oss hemåt.

Som vanligt när de händer något glömde jag min kamera hemma. Japps hade lagt den på laddning igår för batteriet var låg men jag glömde den hemma innan vi gick för jag skulle ha med så mycket annat:P hehe. Men jessica tog lite bilder på barnen så fick iallafall några.

När vi kom hem slocknade lille man direkt och jag la mig och kollade på lite tv. Sen va de massor av bus och lek och stoj. Vid halv 4 gick vi ut i tvättstugan och såg att de va ledigt så tvättade två maskiner. Skönt. Hade middag i ugnen med, skönt när de sköter sig själv där inne. Blev fläskfile, lite rotfrukter och pommes, sås också förstår:P

Sen blev de massor av hoppande i sängen för marwin älskar de så de tröttade ut både honom och mig. Sen lugnade vi ner oss med en varm dusch tillsammans innan lilleman fick bada och plaska lite. Sen blev de susa gott för natten vid kvar över 7 tiden.

Jag sitter och gör inte så mycket nu. Men än tänker på att man inte har så mycket julstämning som man hade när man var liten. 2 dagar kvar till självaste julafton och känns ingeting. Inte än en liten liten var känsla. Men de kommer kanske på julafton. Vem vet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0