7 Januari redan

Året har iallafall börjat bra. Massa bus och stoj med marwin och han är verkligen underbar denna lilla människa och har börjat få sin egna riktigta lilla personlighet. Han är bestämd riktigt bestämd och älskar allt som har med leksaker att göra, som spelar och lyser. Men får han inte den han vill ha blir han arg eller om han inte når den. Vi leker massor på han rum nu för det är något av det bästa han vet. Så lekar han lite och så kommer han upp till en i famnen kramas om och så ska han leka igen och så håller han på hela tiden snackar och skratta och ler. Mamma älskar dig så sjukt mycket min lille prins. Och idag gjorde han riktiga framsteg han Kröp 3 steg sen trillade han ihopa. Men han börjar förstå nu att man måste flytta armarna med och inte bara benen så de kommer väll snart. :) och stå upp mot alla möbler ska man göra nu. och själv med utan att någon håller en då de de som bäst:) hehe. Och gåstolen springer han runt i. Och älskar den gör han med. :)


Nog om de:P I söndags var det babysim men hon som skulle hålla det kom inte så vi badade själv vi och två andra familjer. Men de va kul det med så länge man får bada tycker marwin för det är något av det bästa han vet. VATTEN:) hehe.


I måndags va de massa mys en sväng till stan och lite sånt bara allmänt skönt:)


I tisdags var det dax för julfest med farmor "marwins" och även hans fastrar va med Malin och Cia och lilla kusinen Alicia. Marwin tyckte det var spännande med alla barnen som lekte. Sen underhöll sander och gander oss och det gillades det med:) Men tillslut va han så trött så han somande i famnen när vi stod och dansade. :P hehe. Sen for vi hem och dom som skulle hämta vår älskade babygunga kom. Så nu har vi inte den längre. Men Marwin låg knappt e de längre så kunde lika bra sälja den så någon annan fick användning av den. Men den har varit guld värd när marwin hade kolik. Sen blev de pizza för orkade inte göra någon middag sen va de dax att kolla oth avsnittet, superbra va de:) sen va de nannedax.


Idag har vi med gjort massor. Va nere på bvc och vägde och mätte marwin 8025g och 67cm lång. Min lilla plutt. Sen gick vi en sväng på citygross och en sväng i stan. När vi kom hem började vi på mat. Japp idag har jag gjort barnmat. Och den blev jättebra och marwin gillade den verkligen:) åt massor:) så nu ska jag nog fortsätta med att göra egen men när man inte orkar är det ju bra med barnmatsburkar. Han fick även hemmagjort banan/havre mellanmål och det gillades med:) känner mig riktigt bra:P och fått gjort massor. Städat har jag med gjort men det gör jag varje dag nu på grund av massor av hundhår så damsugning är ett måste minst en gång om dagen ibland till och med två. men det är för jag inte gillar att ha hundhår överallt.


Imorgon blir det att tvätta på förmiddagen sen ska vi ut en sväng med jessica och jakob antagligen bross lite på vad klockan blir när jag tvättat. Sen ska vi göra kyckling potatis grönsaks pure och kyckling grönsaker nuddlar pure. så får vi se om det gillas det med:) Och på fredag är det kalas för brossan han blir 16 år. Sjukt asså min lillelillebror börjar bli gamal:P hehe.


Nä nu får det räcka skriver kanske mer imorgon.


 








Kommentarer
Postat av: malin & Neo

så duktig du är som gör egen mat. Det pallade aldrig jag göra :-P är för lat.



Ja han blir redan 16!!!!! Tänkt att han & linus börjar gymnasiet till hösten. precis som jag hahah! Vi kommer att ta studenten samtidigt :-P och frida blir 15 i februari :-P

2009-01-08 @ 06:37:02
URL: http://neo070902.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0