Ja.

Hejsan hoppsan.

Ska börja med att skriva till Lisa. Ja kommer sakna henne som in i norden hon är ju ändå min moster. Men jag har nog inte riktgit förstått än att hon inte kommer finnas med längre. När ni mår lite bättre är ni välkommna att hälsa på så vi håller kontakten. Kramar om och hoppas ni mår bra, så bra man kan må när det händer något sånt här. tänker på er.

Om ingen förstår vem Lisa är så e de min pappas kusin alltså min "mosters" dotter.

Glömt att skriva att marwin va hos sin farmor i söndags då jag va och hjälpte till i nya lägenheten. :D

Idag har det hänt en hel del. Pappa ville först inte köra till ikea så fixade så att mamma skulle följa med på eftermiddagen. men pappa ångrade sig sen för han ville ha andra saker att tänka på. Och det kan jag föstå. Så vid 12 åkte vi till ikea. Skulle ju köpa taklampa till Marwin och petskydd till kontakter då han tycker det är superkul att pilla i när man inte ser. Så de handlade jag. Och även två lekbackar med hjul, en blå och en grön. Och lampor, glödlampor då. Pappa fick handlat en del han med. Men de han var ute efter var lampor till fönsterna i storarummet men jag ska beställa från ellos så då beställer han nog där med för vi hittade inga fina på ikea. Sen åkte vi hem. Marwin åt och sånt sen gick vi en sväng till stan och på vägen dit gick jag förbi moster och allt bara brast, tårarna sprutade, tänkte på allt lek och alla dagar jag varit där. simat i hennes badkar myst i soffan och kollat på film. Och filmen vi alltid såg var peterpan i annan variation. alltid såg jag på den, moster köpte nya filmer men jag ville bara se den. fy ja. När jag samlat mig igen gick jag vidare och kollade lite i affärer sen en sväng till nya lägenheten snackade med snutte och lite så, sen gick vi in på city gross och handlade middag sen hem och laga mat bada marwin och nattning och nu sitter jag här och kollar tv och skriver.

Längtar verkligen tills vi flyttar nu. Känns verkligen bra nu, innan kände jag mig lite tveksam men nä de ska bli så himla roligt. Marwin får äntligen sitt riktiga pojkrum vi får fint storarum och förhoppningsvis ett mysigt sovrum. "som alla vet har jag skrivit att det är rätt litet", köket blir superbra och vi har uteplats och badkar. Kan det bli bättre. helt nya tapeter, fått måla om allt i dom färgerna vi vill, köksluckorna blir målade, alla karmar och liknande, elementer och ja allt, ny kyl,frys spis och dom ska även nu fixa till i badrumet. Ja man kan inte vara mer än nöjd för de kommer bli superbra och vi kommer säkert trivas som fiskar i vatten:P hehe. Nä nu ska jag kolla lite tv dricka ett glas cola och sen hoppas i säng till marwin.

Ni som undrar så mår marwin superbra, han är pigg, glad och skrattar för fullt hela tiden, Han har blivit så mild och go min lillkille. Han ska inte sova:P hehe nä man kan ju missa något. Men han sover iallafall när han väll somnat:P nu sover han oftast bara två pass om dagen ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen om man inte gör något speciellt går ut med vagnen åker bil eller något sånt då kan han sova en exta runda. Han somnar oftast vid 8 men har flyttatas lite nu sen han va sjuk så ibland är han vaken till 9 men ska inte klaga han sover ju på natten, i vår säng i och för sig men de e ju så mysigt och så änkelt att ge han mat om han vaknar då jag fortfarande ammar. Ja inte fullt ut längre då han får mat på dagarna och ibland får han välling, så e på väg att sluta amma men först får han lära sig att sova hela natten då jag inte är den människan som orkar gå upp på natten och göra mat, så nattamma gör jag nog ett tag till. Något av det bästa marwin vet nu är att krypa runt och resa sig mot allt. speciellt blomkrukor och rota i jorden:P ja de e han hobby. Han ÄLSKAR det. HAn gillar även att springa runt i sin gåstol men då når man ju inte allt:P. Snackar gör han med, Massor hela tiden, han tjoar och bablar på men de e ju ingen som förstår. Han har även börjat lite smått att förstå vad lampa är. oftast kollar han på lampan när man säger det men de e nog lite svårt än. Han säger värken mamma eller pappa än men han säger ibland papapa och mapapa. När han är ledsen låter de som han skricker och kallar mammamamma :P hehe men får ju inbilla sig det iallafall. eller nä det låter faktiskt så. Han puttar på sina lekskasbackar med och går runt med dom. så det blir att skaffa en läragåvagn nu till honom. då hans bil rullar fort som fan när han går med den. Och han går runt möbler med. Min lilla pojke börjar bli stor nu.

Måste ju bara tillägga att vi har nästan målat klart hela lägenheten nu. bara hallen kvar, den ska tapetseras imorgon och sen får den målas på onsdag:) och så kommer dom och lägger golv snart. förhoppningsvis i slutet på veckan:D och då kan vi flytta in i helgen och dom satt in kyl frys och spis. eller ja vi kan ju flytta in ändå bara att vi får äta hämtmat eller hemma hos våra föräldrar några dagar.

Nä nu ska jag sticka blev ju mer än vad jag tänkt mig i detta inlägg. Natti.


 
kör bil. :P ja han puttar faktiskt litegran med ena benet ibland men den går ju bara åt sidan då. bilen då asså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0