Dagen


Idag vaknade vi rätt lagom klockan 9 helt underbart:). Vi gick upp och åt lite välling. Jag gjorde min vanliga rutin på morgonen dass, ett glas vatten och en ciggaret. Jag vet det är inget bra att röka, men jag gör det och gjort det rätt många år. Ska sluta med men har inte riktigt någon motivation till det nu. Men det kommer. Ja iallafall. Sen mös vi och sånt innan lilleman skulle via middag för att orka med att busa med Neo hela eftermiddagen. Vid halv 1 kom dom. Även Malins mamma, Linus och Hampus kom med snackade lite och Annette kollade på lägenheten. Hon tyckte den var fin och mysig:),

Sen vid 1 traskade jag, Marwin, Malin och Neo ner till unga föräldrargruppen där vi spenderade några timmar. Mysigt med massor av prat och barnen lekte. Marwin och Neo lekte jättebra tillsammans fast att det nästan är 1 års skillnad på dom. Men Marwin gillar andra barn och är intresserad och vill göra precis som dom. Det är så roligt att se och dom busade massor med alla sakerna.

Vi begav oss sedan hem till oss och lekte vidare här, lite i regnet, lite i inget regn och massor inne:P hehe. Dom lekte massor i bollhavet tillsammans och busade skojade och skrattade. Riktigt roligt att se:) Sen var båda väldigt trötta och lite gnälliga. De fick dicka och mös lite ute i utemöblerna med varsinfilt innan Malin och Neo skulle åka hem till Helene och Roger igen. Dom åkte väll vid halv 6 tiden skulle jag kunna tro. Riktigt trevligt hade vi iallafall.

Jag började på middagen, det blev korv stroganoff. Men mitt i allt kom jag på att jag skulle ringa mamma så de gjorde jag, då blev jag bjuden på middag dit och det tackar man inte nej till. Pappa skulle ju laga mat och han är riktigt duktig på det där. Så vi gjorde klart maten la upp i skålar till marwin som vi ska frysa "om man gör någon mat han inte kan äta".  Och det andra i en annan skål så vi kan äta imorgon. Mamma kom och hämtade oss så åkte vi dit. efter 2 minuter sov  Marwin som en stock. Inte meningen men han va sjukt trött.

Blev en massa bus efter maten. Marwin busade med morfar som in i norden både med roligt snack med varandra från att panka hammare på plast till att lyssna och dansa till musik:D Marwin och mamma gick också runt och tittade på en massa, Pippi, bil, bilar och boll hehe:) älskar dom orden för han säger dom så himla gulligt. :) Vi åkte hem vid halv nio och då var det lite bus innan det var bums i säng.

En helt underbar dag har vi haft iallafall:)

  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0