Jahapp

då börjar vi med veckan då.

förstå nog att det inte är så roligt att läsa om vad jag gjort i veckan. Men jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om. Kanske berättar man förmycket om något som man egentligen inte skulle skrivit om? Men men iallafall så kommer början av veckan nu.

I måndags vaknade vi i vanligt tid vid 8 tiden. upp för att ringa försäkringskassan för hade då fortfarande inte fått mina pengar. När jag väll kommer fram efter 280 personer i kö framför berättat tjejen för mig att jag gjort fel när jag anmält min föräldraledighet. Jag har då startat ett nytt ärende istället för att fortsätta på de jag hade innan. Fatta ingeting har gjort precis som alla andra gånger. Men iallafall hon var iallafall trevligt så hon fixade så jag skulle på pengar på onsdagen istället för att vänta i 6 veckor som det kan ta.

Sen dansade jag och Marwin hela förmiiddagen innan det var dax att sova middag.  Då passade jag på att städa. Efter det gick vi till granet med Jessica, Nellie och Nilo. Jessica hade även bestämt med Cecilia och Alice att dom skulle komma verkligen en trevlig tjej. Så det var en lyckad eftermiddag. Barnen lekte och hade sig meddans vi snackade. Sen va de hem och beställde kinamat med S, Dellie, Tobbe och Jonkan, gottit:) Sen va de sängen för Marwin.

Tisdagen var verkligen en massa stress kändes det som. Städade lite när vi gått upp inna vi begav oss hem till min syster som håller på att packa. Blev en massa snack, Mamma va med det så vi hade det trevligt. fick lite kläder av syrran som blivit för smått.

Sen gick vi till stan för att äta lunch på kina som pappa skulle bjuda på. mums. skit gott. efter massa av snack där hjälpte jag pappa att hitta lite kläder. blev bara två skjortor. Skulle även med dom på kalas sen så vi gick hem så Marwin fick sova lite innan.

VId halv 5 åkte vi ut till häljarp till Helene och Roger. Linus och Roger hade kalas för dom fyllt år. Marwin gillade det verligen massor att titta på:) Snackade lite om minnen och annat smått. Riktigt trevligt. Och skönt att komma bort lite. Marwin åt  fisk och själv va jag inte så hungrig efter kina maten och så gillar jag inte fisk så det passade ju perfekt. Sen blev det efterätt och vid kvart i 9 åkte vi hem för då var lilleman så trött. Han deckade direkt när vi kom hem.

Idag har hänt en del med. Började med mys och massor av lek. Sket i allt för att bara ha en underbar morgon med min underbara son. Och lyckad blev den. Vi gick och hämtade ut paketet vi beställt "vinterkläderna till marwin". verkligen superfina. Men rädd att dom blir försmå. Marwin är nu 76 lång. han börjar precis med storlek 80. Beställde i 80 vist de e lite sort men vet inte om det är så stor så de håller hela vintern. Kanske ska jag byta? vet inte vad tycker ni.? blev iallafall termobyxorna och jackan mössa och vantar och en overall. fint alltihop. 

ja men iallafall sen mös vi lite här hemma innan vi gick till unga föräldrargruppen, kom en hel del folk idag så det var supertrevligt:)  Sen hem packa in oss i mammas blir för att åka och handla mat på maxi där syrran jobbar. blev en hel del mat så de va skönt.

Kom hem vid 5 marwin fick middag och sen iväg igen till citygross för att handla det som va snordyrt på maxi som jag skulle ha. Och sen för att hämta ut S paket som han beställt. hem igen. mysa och leka med alla saker innan klockan var så mycket att snuff skulle i säng. Då kom S hem så jag bestämde mig för att cykla hem till jessica och snacka lite skit trevligt trevligt. och nu är jag hemma igen och ska hoppa i sängen:) hehe natti natti.


Kommentarer
Postat av: Jessica - Mamma till Nellie & Nilo

Tycker nog du ska byta till 86. Bättre lite förstort än för litet om en månad kanske . man vet ju aldrig med dom små rätt vad det är växer dom massor på bara några få veckor. så det ska du nog göra.

2009-07-30 @ 01:50:13
URL: http://nellienilo.blogg.se/
Postat av: therese

ja 86/92 skall du nog ta för dom växer ju ändå trotts allt..

2009-07-30 @ 15:30:46
URL: http://ellydanny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad söt unge du har =)

2009-07-31 @ 10:02:38
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: cecilia (trasdocka90 bdb =))

naww vad snäll du är.. tur det finns någon som tycker jag är trevligt=).. du är inte så dålig själv faktist=)

2009-07-31 @ 22:32:05
URL: http://daafoxy.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0