8 Maj

Japp idag är det den 8 maj och 8 dagar kvar tills jag blir 20 år. Tiden går så sjukt fort. Om 2 dagar är min lilla lilla pluttiga bebis hela 11 månader. 1 månad kvar och han fyller sitt första år. Det är verkligen sjukt. Att tiden får gå så fort. Men men Nog om det. Har varit sjukt trött hela veckan, alldeles för trött, men vi har klart ass igenom veckan ändå. Kommer inte riktgit ihåg vad vi gjort men de e en annan 5. Mamma och syrran har varit här och fikat, vi har umgåts med kitty, pappa har varit här och hängt upp en sak och även fikat, har varit hemma hos pappa och ätit middag, varit på bvc "lillfisen väger nu 10 kilo igen efter sjukdom och viktnedgång" och ja idag har vi varit på unga föräldrar och de va mysigt, men en pojke där bet marwin i armen och det ser inte alls bra ut, eller så illa e det inte som jag verkar få det att låta nu men det är riktigt rött och tycker så synd om min lille snuff. Bitmärke brukar ju försvinna men inte detta det blev bara värre. Men alla säger att det inte är någon fara och att vi bara ska hålla koll på de så det inte blir större. :( lillsnuffen åker på allt.

Men nog om det. Nu måste jag förklara lite kärlek igen. Kärlek är svårt och kärlek är underbart. Kärleken till ens barn tar aldrig slut den blir bara stärkare och stärkare även och det gnälls och liknande för varje leende och skratt gör hjärtat rödare och rödare. Medan annan kärlek kan ta slut eller kännas jobbig. Jobbigt när man vill olika, känner olika och gillar olika saker. Kärleken går upp och ner och är jobbig men även bra. Att inte vara överens om vad som är bäst är jobbigt. Det tar på en och man går och grublar och har sig hela tiden, är på sin vakt och kan inte slappna av som man vill. Men kärlek varesig den är till ens barn eller någon anna är något man inte kan leva utan. Även om man ibland skulle vilja så e det kärlek och sällskap man ofta söker efter. Ja inveklat det här och ingen fattar nog men måste bara få skriva lite.

Jaha helgen vet jag inte vad den bjuder på men barnkalas på söndag iallafall.:) Haj så länge.

Marwin kryper i gräset vid stranden

Jag och Marwin i karlslund


Marwin busar hemma med sin balong som han fått av gamlefarmor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0