3 oktober


Hejsan nu är det helg igen. Riktigt skönt. Praktiken i veckan har gått jättebra. Trivs som fisken i vatten på skolan, med både elever och lärare. Hon som är min Handledare eller vad man ska kalla det är supersnäll och trevlig. Så det ska bli roligt att komma tillbaka där vecka 48. varit med om en hel del på skolan med, roligt att se det från andra hållet. sist man va i en skola gick man ju själv där:P hehe. Fått göra lite gran där. Hjälpt eleverna som inte alls är blyga, tycker det är skönt, rättat läxor och annat, varit på musiklektion, idrott och även hunnit med ett besök på museet. 

Iallafall till helgen. Vi har haft en lugn och skön helg. Fredagen var skön först praktik sen hem städade undan lite sen kom S och Marwin hem så gjorde vi middag. Eller ja började på en gryta i torsdags som jag gjorde det sista på igår som blev superbra:) verkligen lyckat så de e jag glad över, Kalle var också med så han fick med middag. Sen mös jag och Marwin medans S åkte och tatuerade sig. Blev två stycken en med hans personummer och en med Marwins. Fina är dom. Sen när han kom hem igen blev de lite film och mys innan vi gick och la oss.

Idag vaknade vi vid 8 tiden. Skönt. Mös som bara den i soffan, läste böker och bara mös. Sjöng gjorde vi med. Sen vid 10 kom även S upp då gjorde vi inte så mycket snackade mest och Marwin lekte med bilarna. Sen blev de vila middag innan tobbe kom och hämta oss, så hämta vi upp mamma och åkte till center syd. Skulle inhandla vinterskor till Marwin för nu börjar det bli riktigt kallt. Blev ett par skor till oss alla 3, asså 3 olika. :P hehe. varit lite konstigt om vi hade köpt 1 par att dela på. Sen åt vi där med och sen hem.

Jag och Marwin tog på oss och gick hem till Jessica och Nilo, Dennis var och hämtade Nellie. Satt och snackade en hel del barnen lekte och bråkade så allt var som det ska. blev iallafall lite fotat idag som det inte alltid brukar bli. Sen gick vi hem och Marwin deckade direkt när jag la honom. Klockan va då 10 över 8. Nu för tiden brukar han aldrig vara vaken längre än halv 8 och oftast deckar han redan 7 hehe. Mammas lille prins.

Nu kan han även säga nästan alla i "släkten" eller vad man ska säga. Mormor "momo", morfar, "kan inte riktigt förklara hur han säger det", farmor "mamo", farfar "fafa", Moster, morbror "mobo" och faster. Roligt när han kan så många:) Mammas duktiga lillkille. Ajja pappa är något han säger mycket nu med, vet inte varför man han springer runt och säger de och pekar med fingret. Hehe.

Nä de va nog allt för mig, eller nä just de, ska tatuera min nästa helg. Ska bli så roligt, äntligen ska jag få min tatuering. Hoppas verkligen den blir fin.:)




Kommentarer
Postat av: djey

var det L du fick som handledare? :)

2009-10-05 @ 00:01:12
URL: http://metrobloggen.se/djey

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0