19 April

Nu har jag sakt länge till många att jag ska uppdatera min blogg och det är nog dax nu.

Vädret har ju bara varit för underbart och vi har mestadels varit ute. På lekplatser och på långa runder till olika platser. Och det har verkligen varit underbart. Jag älskar solen och älskar att vara ute.

Förra veckan började min praktik och en hel vecka är avklarad. Skönt och roligt. Trivs jättebra i klassen. Om inte alla vet så är ja i en 2 på semenarieskolan här i landskrona.

Måste berätta att I fredags var Marwin och hans dagis på utflykt. Hela dagen. Dom åkte vid 9 tiden och kom inte hem fråns vid 2. Dom var nere i lillolas och hade de supermysigt. Dom hade grillat korv och lekt som bara den. Sen hade dom fått sova i vagnarna och Sen gick dom hem. Mysigt.

När vi kom hem från dagis så va vi trötta och sega båda två så vi åt lite mellis. Sen lekte vi bara inne på marwin rum innan det blev middag. Redan då märkete man lite på Marwin att inte allt stod rätt till. Aptiten var inte som vanligt. Men vi gick iallafall ut en runda. Vi gick ner till lekplatsen vid halvmånen. Riktigt mysigt är där nere och Marwin tyckte det var roligt att leka vid stranden. Påvägen hem träffade vi en and som gärna ville smaka på Marwins riskakor:) Det tyckte Marwin va jättekul. Va även tvugna att handla lite så vi gick in om citygross. Innan vi gick hem för att mysa och sova.

Lördagen började med massa mys. Marwin va lite hängig och efter myssugen så de va skönt. När vi lekt och myst hela förmiddagen mötte vi upp S och gick hem till min pappa. Han fylde år i onsdags så han skulle ha lite kalas/fest. När vi kom dit så var Marwin supervärm. Tog tempen och vist hade han feber 39,8. Riktigt tråkigt. Men sånt som händer. Vi va iallafall där hela kvällen och Marwin mös runt med alla. Riktigt kul för honom att ha så många att välja på när man e myssugen. Men mamma va såklart bäst:) min mammiga lille skit. Vi sov även över där.

Så när min skollande lille kille vaknade på morgonen med 40 grades feber tog vi bussen hem. Somnade direkt när vi kom hem och så sov vi till halv 12. Riktigt skönt. Vi va bara hemma hela dagen. Johanna va här och fikade med oss. Annars mös och busade i omgångar när han fått panodil. Riktig filmsöndag blev de för de va de ända han ville göra. Kolla på film då asså. Men sånt får man lov att göra när man är sjuk. Vi gick ut en runda och då somnade lillkillen i vagen och jag gick och åt på basilika med pappa och s. gott. På kvällen kräkte han också. :( inget roligt. Så inatt har han sovit oroligt och det kan man förstå.

Idag har jag varit hemma med lillkillen så missat en dag på praktiken. VI har myst även idag. Han hade ingen feber när han vaknade. Så johanna kom hit en runda och snackade skit och vi åt pizza. Mums. Marwin fick ju dock feber igen så han har varit slö och hängig. Sen vid 1 gick och och jag och Marwin gick in och vilade. Men vi passade på att promenera en runda lite senare och få lite luft. Marwin ville ju så gärna mata fåglarna.

Imorgon ska jag iallafall på praktiken. Min underbara pappa ställer upp och är barnvakt. :D Tack!

 


Min älskade lilla sjukling. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0