22 Februari

Fy fan för all denna snö asså. Nu börjar jag bli riktigt less på den. Det har vist varit en riktigt mysig vinter och är evigt tacksam att vi fick snö. Men i 2 hela jävla månader har denna skiten stannat nu. Att den inte bara ger sig. Var år vår vår. Eller iallafall så kan vi väll få lite tecken på att den närmar sig. Som kanske att det börjar smälta bort på riktigt nu. Vist de är mysigt med snö, snögubbar, snöbollskastning, pulkaåkning och liknande men som sakt efter 2 månader börjar man bli riktigt trött på de. Vi är vana vid en dag här och en där och kanske som mest en vecka. Så nja SNÄLLA vår/sommar kom nu. Och fan ta alla om vi inte får en sjukt fins sommar efter denna vinter.

Nja nog snackat om de. Man börjar ju känna sig deprimerad:P. Skulle skrivit igår men sidan fungerade inte så fick ge upp och gå och lägga mig istället.

Dagen igår va också underbar. Började i och för sig med tvättning av alla kläderna men de gick bra och jag och Marwin hjälptes åt. Han är så duktig på att ge tvätt när jag ska hänga upp det och hjälpa till att få in de i både tvättmaskinen och torktumlaren. Men de bästa tycker han är när han får trycka på knapparna och starta de. Min lilla skitunge.

Blev tråkig lunch. Bara falukorv och mackaroner. Men för att tvättningen skulle hinnas med fick de bli något lätt. Glömde ju föresten skriva att vi gjorde chokladbollar också mellan runderna i tvättstugan. Marwin hade dock lite för mycket havregryn i så blev lite torra men de funkade:P hehe. De roliga va ju att kladda tillsammans. :)

Vila han lilleman också med och efter de gjorde vi ve oss för att ta oss ut till karlslundsbadet. Där vi lekte massor och badade, plaskade och hittade nya vänner. Iallafall Marwin. Han lekte med allt och alla i barnpoolen och denna gången ville han faktiskt mest vara i den. Lite tråkigt för mig men han älskar de. Sen åt vi lite pommes innan de blev mer bad och stim. Marwin va så hima duktig på att hoppa från kanten i barnpoolen rakt ner i vattnet. helt själv utan att hålla i mamma, det bästa var att han inte drunknade. Trodde hela tiden att han skulle göra de men de gick fint och lillskiten skrattade så hjärtat på mamma gjorde kullerbyttor. När vi väll skulle hemåt stod lilleman på kanten 100 gånger extra och sa "till" och "mer" hela tiden hehe. Så gav ju mig för mycket hehe men till slut kom vi in till duscharna och vi duschade länge:) mysigt. Sen klädde vi på oss och lilleman fick i sig lite mannafrutti innan vi tog bussen hem.

Väll hemma blev de massor av lek. Innan middagen åkte in i ugnen. Fläskpankaka blev de. Gottgottgott. Sen va de inte mycket lek innan de blev sängen för en väldigt trött liten kille.

Dagen idag började 20 övr 6. Vi slog på hockeyn och kollade på de på morgonen. Sverige vann ju med 3-0. Grattis till er/oss. Sen blev de lite bus innan vi gjorde ve oss för dagis. Lämnade lilleman 9 och begav mig till skolan.

Efter skolan hämtade jag Marwin vid kvart över 1. Åkte hem och åt lite mellis innan vi packade på oss allt och gick hem till morfar. Där blev de lek och stog till 1000. Mycket bollkasning och liknande. Sen mötte vi jessica på citygross och gav tillbaka en bok.

Hem och gjorde middag. Chilli corn carne. Mums. Sen blev de bus lek bad och sen sängen och nu väntar min säng också så nattinatti. kommer lite bilder imorgon. kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0