21 januari

Hejsan.
Ingen bra dag igår. Eller jo början var.
Efter jag hämtat Marwin på dagis åkte vi hem och hämtade vagnen. Sedan åkte vi bussen till Kvantum och Handlade blöjor. Vi promenerade hem till morfar och åt middag där. Marwin ville inte äta eller han stoppade i sig lite men inte mycket. Dagis hade även sagt att han inte velat ha mat där. Han gick ut i storarumet med morbror och spydde i soffan. Viste inte om man började bli sjuk eller om de va för att han hoppade i soffan. Gick hem iallafall och mös. Allt var bra. Han åt två talrikar fil och busade som bara den.

Moster kom och busade hon med. Delle va också och hälsade på en runda. Sedan skulle jag lägga lillkillen. Han fick välling som vanligt men gav den till mig efter halva. Sen kom de. Han spydde ner hela sängen, tog upp honom och gick ut ur rummet. Han spydde ner hela storarums golvet. Och då menar jag verkligen Hela. Gick in på toa och satte oss på golvet och han spydde en hel del till i toastolen. Och ledsen och rädd vad han. Så synd om lillkillen. All välling och lite till kom upp. Eller massor till. Han fick vara vaken iallafall. Tur moster va här och kunde mysa med marwin medans jag städade. Duscha fick han med göra. Han fick lite vatten och det stannade kvar. Iallafall en liten stund. När han satt och mös i soffan till Rorri Spydde han ner soffan också. Fick duschat igen och sen deckade han på soffan.

Så synd om min lille kille. Idag har han iallafall varit lite seg men ändå pigg. Han fick i sig mat och sånt med som har fått stanna. Skönt. Vi har bara myst och så idag. Varit på möte på dagis också och inte fått så roliga besked. Inget om marwin men om avdelningen i sig. Tråkigt. Men de kommer nog gå bra. Kanske skriver om de hela en annan dag. Nu ska jag bara mysa lite till vid tv:n sen ska jag i säng. Trött så in i helvete.

Glömde ju skriva att jag fick för mig idag att göra någon ny middag. Blev flygande jakob. Och det blev svinbra:D

Natt Natt

Kommentarer
Postat av: Kitty

vad är det nu som har hänt på dagis då? Får han inte gå kvar eller? pussen på sjuklingen..

2010-01-22 @ 10:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0