7 Mars

Nu va de ett tag sen jag skrev sist. Vi är redan inne i en ny månad med massor av nya äventyr.

Solen har börjat titta fram om dagarna och det är helt underbart. Man är mycket piggare och gladare. Det är underbart. Knoppar har det börjat titta fram lite överallt med. Nu märks det att våren är påväg.

Det har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Men orkar inte uppdatera om allt. Varit ute mycket i de fina vädret. Lite besök hemma hos folk har också hunnits med. Lite dagis och skola. En sväng på väla och storhandlat på maxi. Marwin har haft magunfluensa ännu en gång. Febern har varit hög och allmänt slöa fick vi vara. Nu är de över iallafall och vi har haft en mysig helg.

Fredagen var jag i skolan och Marwin va hemma med pappa för han va inte riktigt frisk än. Marwin då asså. Sen va vi bara hemma och gick sedan ut för lite luft en sväng med Jessica och Jakob. På kvällen efter vi ätit middag kom Johanna hit en runda så satt vi och snackade och lite så. hon drack lite vin och jag smuttade lite smått på en cider. Tycker absolut inte om att "dricka" när marwin är hemma så de händer yterst sällan. Men en cider i halvåret tar väll ändå ingen skada av. Druckit en öl en gång när marwin varit hemma innan denna gången så tror inte de är någon strörre fara men gillar bara inte de. Så nog om de. Mysigt hade vi iallafall men cola stod på menyn för mig sedan hehe. De va till och med godare:D

Lördagen kom mormor och hämtade oss vid halv 11 tiden så körde vi och lämnade Therese på jobb och vidare till väla för hon skulle hämta ut sin telefon som varit på lagning. Kollade runder lite efter skor till mig men hittade inga. Marwin fastnade vid ballonger och skulle absolut ha en. Så de fick han av mormor. Blev lite pölse innan vi åkte vidare till plantagen. köpte två gardrobsblommor som de kallas att ha på min hylla i storarummet. Marwin somnade i bilen så vi körde till center syd också. och där hittade jag ett par skor ialllafall. Skulle nog velat leta vidare men dom jag hade var verkligen sönder så de va ett måste.

Vi åkte sen hem för att packa väskan. Vi skulle sova hos mormor och morbror i morfars hur. Blev nog lite konstigt nu. Men min mamma passar pappas hus nu när han är i Thailand. Iallafall delle kom och lekte lite med Marwin innan han körde oss. Det gillades av lillen. Sen blev de hemmagjord pizza och massor av mys. Pinnar och lite dricka dukades fram till melodifestivalen "andrachans". Marwin la sig nästan direkt när de började och vi kollade vidare hehe. Mysigt att sova borta tyckte nog vi båda:)

Idag har vi inte gjort så mycket. Bara varit på kalas hos fannie som fyllde 5. Min kusin. Mysigt och roligt att träffa dom. Och fint har dom fått efter renoveringen. Åkte sen hem till mormor/morfar och packade våra saker och åt lite middag innan vi åkte hem. Marwin deckade fort här hemma och jag sitter här lite och ska hoppa in i sängen nu snart. Skola och dagis imorgon. NattiNatti.



Marwin ute och cyklar på gården.


Kommentarer
Postat av: Tesso

Det är sååå härligt att våren äntligen är på väg!! Hoppas det blir varmare också snart bara, tycker fortfarande det är skitkallt. Jag vill börja använda vårjacka nu :) Puss

2010-03-09 @ 10:01:20
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0