20 Maj

Hejsan hoppsan

Nu va det ju så att jag inte skrivit på ett tag igen. Hänt en hel del men orkar tyvärr inte skriva om allt. De flesta kollar väll min bilddagbok också och kan kolla lite vad vi gör de dagarna jag inte skriver.

Har iallafall Varit ute MASSOR. Kan inte sitta inne så ut måste vi.

I lördags åt vi middag hemma hos pappa och sen kom Jessica och Dennis och lämnade Nilo till mig. Skulle passa honom över natten för dem skulle ut. Vi hade supermysigt och trevligt och barnen lekte som bara den. Vi gick Sen hem en runda till Jessica och Jakob och där va även Nellie och Nemo som skulle sova där. Så massor av mys mellan barnen och lek hans det med innan vi promenerade ner till citygross för att handla. Blev lite dricka för den tog slut innan på förmiddagen.

När vi väll kom hem till oss busade Nilo och Marwin massor och röjde fram lite grejor innan vi poppade popcorn och mös på det. Vid 8 va båda killarna trötta så då blev det sängen och båda somnade rätt så snabbt. :) Sen mös jag framför tv:n.

Söndagen var min födelsedan. Hela 21 år. Vaknade till två myspojkar som fick lite välling. Satt i soffan och mös länge innan det blev bus. Och efter en stund blev det frukost. Macka och det gillades. :) När vi sen hade busat massor slänges barnen in i badkaret för att bli rena och fina. Båda skulle ju på kalas:) Marwin till mig och Nilo till någon annan. Kommer inte ihåg vem. Men ännu mer bus hans med. De lekte med både bilarna, klossarna och de stora bilarna som man sitter på. Lite hopp i sängen och soffan blev det också. Och dom va hur goa och snälla mot varandra. :) Sen blev det pytt i pana till lunch innan jessica kom och hämtade Nilo. Snackade lite med henne och sen gick dem.

Kalaset hade jag hemma hos pappa och vi hade supertrevligt. Och tack för pengarna och det andra:) vi grillade korv och hamburgare och sen blev det maräng svich* stavning?

Veckan har varit skola, dagis och massa ute :)

Idag har det ju bara varit superväder så Marwin och jag har varit massa på gården och lekt med de andra barnen. Hoppat studsmatta och grävt i sandlådan. Och så har vi spelat lite fotboll. Vid lite över 3 kom mamma/mormor och så gick vi ner i stan en runda för att äta lite gott tillsammans. Blev tycho. Mums. Supergott:) Hade en trevlig stund med prat och bus. Sen blev de gården igen med bus och lek innan vi gick in för att bada:)

Nu närmar sig Marwin 2 års dag med stormsteg. Och funderar en hel del på vad lilleman verkligen behöver och har kommit på lite som jag tänkte dela med mig till dem som kommer på kalaser och som läser. Absolut inte att alla måste köpa något men för att slippa att alla ringer så skriver jag här istället.
Shorts behövs nu till sommarne, Bilar för de är de bästa han vet, en ny pool då hans andra gått sönder, badboll, Piano, ny cykelhjälm, sandleksaker och andra leksaker som man kan há ute, böcker och lego.

Litetips iallafall och kommer jag på fler så skriver jag in det här på bloggen. Och ni får gärna ringa om ni undrar:)

Nu ska jag snart lägga mig i tid så man förhoppningsvis har fint väder imorgon och kan va ute hela dagen:) Natti Natti.

 







 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0